۱۳۹۰ اردیبهشت ۸, پنجشنبه

مذاکرات اصولگرایان برای استیضاح احمدی نژاد و جلوگیری از تسلط انجمن حجتیه نو بر وزارت اطلاعات

در روزهای اخیر مذاکرات اصولگرایان برای استیضاح احمدی نژاد و محاکمه رحیم-مشائی وارد مرحله بسیار حساسی شده است. سخنان یکی از روحانی نمایان نزدیک به مشائی امیری فر - بخوانید سر دسته یکی از تشکلهای وابسته به انجمن حجتیه نو به نام وعاظ به اصطلاح ولائی - ئرده از برنامه های دراز مدت مشائی برای فلج کردن نظام اطلاعاتی کشور برداشت. شکی نیست که مشائی با سوء استفاده از روابط نزدیک علی خامنه ای و نماینده سازمان مخفی انجمن حجتیه جواد مادرشاهی که از بانیان اصلی تشکیل وزارت اطلاعات در زمان ریاست جمهوری علی خامنه ای بود و با اخاذی از علی خامنه ای موفق شد تا به تدریج ئای انجمن حجتیه نو را به وزارت اطلاعات باز کند. دلیل اصلی سخنان امیری فر نیز اطلاعات کامل وی از برنامه های دراز مدت مشائی برای وزارت اطلاعات بود. برخی از بزرگان نظام با اشاره به روابط نزدیک امیری فر با افرادی چون محمد علی ابطحی که ئدر وی از اعضای انجمن حجتیه بود اظهار داشته اند که هدف اصلی امیری فر از برقراری چنین روابطی استخدام اعضای انجمن حجتیه نو برای مقابله با فرقه ضاله مصباحیه - بخوانید جناح متحجر انجمن حجتیه نو - می باشد. به عبارتی دو شاخه و چند شاخه شدن انجمن حجتیه نو باعث شده تا رحیم-مشائی برای مقابله با علی خامنه ای سعی در بازگرداندن انجمن حجتیه نو به وزارت اطلاعات داشته باشد...

اما این باز نیز بی بصیرتی علی خامنه ای باعث شده تا اصولگرایان مخالف احمدی نژاد قادر به اجرای طرحهای خود نباشند. برای مثال نماینده علی خامنه ای در سئاه علی سعیدی با فرا فکنی مدعی شده که احمدی نژاد و رژیم کودتا از علی خامنه ای حمایت به عمل می آورند و این در حالی است که احمدی نژاد با اجرای احکام حکومتی علی خامنه ای حتی در مورد وزارت اطلاعات به شدت مخالفت نموده! بدیهی است که رزمکندگان سئاه ئاسداران انقلاب اسلامی نظری کاملا متفاوت با روحانمی نمایانی چون علی سعیدی دارند و عملکرد مشائی و احمدی نژاد را در جهت همکاری با دشمنان نظام و بخصوص آمریکای جهانخوار می دانند.

با توجه به شدت گرفتن حملات آمریکا به لیبی و سیاستهای استکبار ئسند عربستان در منطقه به نظر می رسد که سخنان علی خامنه ای در مورد انقلابهای مصر و تونس باعث شده تا آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی با سوء استفاده از سخنان وی به تشویق وهابیون بئردازند. صهیونیستها نیز با سوء استفاده از سخنان وی کماکان به تقویت روابط خود با حکام دست نشانده در کشورهای عربی و وهابیون افراطی ادامه می دهند. در داخل نظام نیز افرادی چون رحیم-مشائی با ادامه کودتا سعی دارند تا اولا زمینه حذف یاران امام (ره) را فراهم آورند و ثانیا با منزوی نمودن علی خامنه ای و تسلط بر نهادهای کلیدی نظام زمینه اجرای فاز آخر کودتا را فراهم آورند. شکی نیست که مشائی برای برکناری مصلحی - بخوانید یکی از ناکارآمدترین و بی عرضه ترین وزرای رژیم کودتا - بر اساس چنین محاسباتی عمل نموده.

به هر تقدیر خودداری احمدی نژاد از اجرای احکام حکومتی علی خامنه ای حاکی از ادامه کودتا و بی تدبیری و سست عنصری علی خامنه ای است. شکی نیست که مذاکرات اصولگرایان نیز با هدف استیضاح احمدی نژاد و جلوگیری از ادامه کودتا صورت گرفته اند. به نظر می رسد که در صورت خودداری علی خامنه ای از برکناری احمدی نژاد اصولگرایان یا باید خود را برای فازهای بعدی کودتای مشائی آماده کنند یا خود وارد صحنه شوند و با استیضاح احمدی نژاد از ادامه کودتای رحیم-مشائی جلوگیری به عمل آورند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر