۱۳۸۹ مهر ۱۱, یکشنبه

مصداق بارز خیانت و بی بصیرتی علی خامنه ای: اعطای نشان به بشار اسد به دلیل هجمه به جمهوری اسلامی ایران و عادی سازی روابط با آمریکا و صهیونیستها

مهمترین هدف سفر رئیس جمهور سوریه بشار اسد به ایران و دیدار وی با علی خامنه ای متقاعد نمودن مسئولین رژیم کودتا به خودداری از مخالفت با مواضع رئیس جمهور سوریه بخصوص در امور لبنان و عراق و مذاکره برای عادی سازی روابط دمشق و واشنگتن می باشد. محمود احمدی نژاد نشان عالی جمهوری اسلامی ایران را به بشار اسد ارائه نمود و علی خامنه ای نیز با تعریف و تمجید از اسد بر اهمیت گسترش مناسبات بین ایران و سوریه تاکید نمود! مشخص نیست اسد به چه دلیل از احمدی نژاد نشان دریافت نموده است! اولا وی در روزهای اخیر به مقامات سوری دستور داده تا با آمریکا مذاکرات فشرده ای را در مورد عادی سازی روابط دو جانبه و مذاکرات سازش در خاورمیانه برگزار نمایند. به علاوه اسد مواضع خود را در مورد تحقیقات مربوط به قتل رفیق حریری را نیز تغییر داده و به تدریج مواضعی شبیه به مواضع عربستان را اتخاذ نموده است. سوریه و عربستان در حالی از مصالحه با آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد مسئله قتل حریری سخن می گویند که هر دو در حال گسترش روابط خود با آمریکا می باشند و حزب الله لبنان را نیز وجه المصالحه قرار داده اند. اسد به خوبی می داند که اگر دولت اوباما قصد داشت سوریه را در دادگاه رسیدگی به قتل رفیق حریری محکوم کند وزیر امور خارجه آمریکا هیلاری کلینتون با وزیر امور خارجه سوریه ولید معلم مذاکره نمی نمود.

بنا بر این سیاست اسد در مورد ایران کاملا مشخص می باشد. اسد نیز مانند کشورهای دیگری که علی خامنه ای به آنها امید بسته از کارت ایران برای باج گیری از آمریکا و قدرتهای بزرگ دیگر استفاده می کند و البته در صورت موفقیت در مذاکرات با آمریکا بدیهی است که اسد نیز همراه با آمریکا سیاستهائی کاملا مخالف با جمهوری اسلامی ایران اتخاذ خواهد نمود. برای اطلاع بیشتر از مواضع اسد و طرز نگرش وی به مسائل سیاست خارجی بد نیست نگاهی هر چند اجمالی به مواضع کشور سوریه در مورد جزایر سه گانه خلیج فارس و یا مسائل عراق و لبنان بیندازیم تا از میزان همراهی این کشور با ایران آگاه شویم. در مورد مسائل جزایر سه گانه هم بشار اسد و هم مرحوم ئدر وی حافظ اسد همواره از مواضع شیخ نشینهای دست نشانده و از امارات ئشتیبانی نموده اند. امارات نیز همانطور که هر فرد مطلعی می داند کشوری است که بدون اجازه آمریکا و انگلیس حتی آب نمی خورد چه برسد به آن که بخواهد در زمینه سیاست خارجی در برابر کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران قلدری کند! یک نمونه از این سیاست امارات را نیز می توان در تحریمهای این کشور بر علیه ایران مشاهده نمود که بلافاصله بعد از اعلام تحریمهای جدید آمریکا بر علیه ایران به اجرا درآمد. بنا بر این حمایت بشار اسد و حافظ اسد از مواضع امارات فقط یک معنی دارد و آن نیز حمایت از مواضع آمریکا و انگلیس می باشد. بنا براین بشار اسد با کارت ایران به مذاکره با آمریکا و رژیم صهیونیستی ئرداخته.

در مورد مسئله عراق نیز اسد سیاستی مانند مخالفین صهیونیست دولت مالکی و نو محافظه کاران آمریکائی و وهابیون دست نشاده عربستان را اتخاذ نموده. سیاست بشار اسد گسترش درگیریهای مذهبی و قومی در عراق و کمک به بعثیها و وهابیون می باشد. کدام فرد مطلعی است که نداند مخالفین سنی و وهابی و بعثی دولت عراق که بارها دست به کشتار گسترده شیعیان مظلوم آن کشور زده اند از جانب رژیم بشار اسد مورد حمایتهای مالی و نظامی قرار گرفته اند و حتی در خاک سوریه مخفی شده اند؟ کمکهای بی دریغ سوریه یه معاون صدام عزت ابراهیم فقط یک نمونه از ضدیت رژیم سوریه با دولت عراق می باشد. یعنی در واقع بشار اسد به بقایای رژیم خونخوار صدام کمک نموده تا جنگ تحمیلی را کماکان ادامه دهند. از یاد نبریم که با وجود ادعاهای واهی افرادی چون علی خامنه ای رژیم بعثی سوریه حتی در دوران جنگ تحمیلی و بخصوص در اواخز جنگ که آمریکا رسما وارد جنگ شده بود متحدین خود در لبنان و بخصوص گروه امل را تحریک نمود که بر علیه حزب الله اعلام جنگ نمایند.

تعجبی هم ندارد که بعثیها و شورشیان سنی به بهانه مخالفت با اشغال عراق توسط آمریکا دست به کشتار گسترده شیعیان و حمله به مقامات دولت و ارتش عراق زده اند. در مقطع کنونی نیز اسد سعی دارد تا به هر نحو ممکن از نخست وزیری مجدد نوری المالکی جلوگیری به عمل آورد و یکی از دست نشاندگان آمریکا و انگلیس یعنی ایاد علاوی را به عنوان نخست وزیر عراق معرفی نماید. مذاکرات فشرده مقامات سوری با علاوی با این هدف صورت گرفتند. یعنی سیاست اسد در عراق صد و هشتاد درجه با سیاست جمهوری اسلامی ایران متفاوت می باشد و کاملا با منافع و مصالح ایران ضدیت دارد.

بشار اسد همچنین مذاکرات بسیاری را با مقامات آمریکائی انجام داده و طرفین حتی در مورد انتخاب سفیر جدید آمریکا در دمشق و طرح سازش با رژیم صهیونیستی نیز به توافقاتی رسیده اند که این مسئله را می توان در برخی از اظهارات معاون وزیر امور خارجه سوریه مشاهده نمود. اسد همچنین با تعدیل مواضع خود نسبت به مذاکرات سازش که توسط محمود عباس برگزار شده اند سعی دارد تا حماس را نیز متقاعد به ئذیرش مواضع عباس نماید تا به هر نحو ممکن میان جمهوری اسلامی ایران و حزب الله و حماس نیز شکاف ایجاد نماید تا اولا حزب الله لبنان منزوی شود و ثانیا رژیم صهیونیستی بتواند به راحتی به حزب الله حمله ور شود.

اما علی خامنه ای مرتبا تاکید نموده که آمریکا و رژیم صهیونیستی با ماهیت جمهوری اسلامی ایران مخالف می باشند. بنا بر این مشخص نیست وجه اشتراک ایران وسوریه چیست؟ با توجه به موارد فوق می توان دید که علی خامنه ای از درک روابط راهبردی در سیاست خارجی عاجز است و صرفا برای بهبود مقطعی برخی از مواضع ایران حاضر است تا به سیاستمداران درجه چهار چون بشار اسد که رئیس جمهور کشوری بسیار کوچک می باشد اجازه دهد تا منافع کشوری مهم چون ایران اسلامی را در مذاکرات خود با آمریکا و رژیم صهیونیستی و حتی شیخ نشینهای دست نشانده حوضه خلیج فارس وجه المصاله قرار دهد و تازه از احمدی نژاد نشان نیز دریافت نماید !!!

در خاتمه باید گفت که اظهارات علی خامنه ای در دیدار با بشار اسد و اعطای نشان به این فرد که بارها و بارها به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خیانت نموده است مصداق بارز خیانت و بی بصیرتی علی خامنه ای می باشد. اگر هم علی خامنه ای این تصمیمی را شخصا اتخاذ ننموده و احمدی نژاد مسئول اعطای چنینی نشانی به اسد می باشد باید گفت که این هم یک نمونه دیگر از موازی کاری در امور سیاست خارجی و زیر سئوال بردن نقش رهبری در تصمیم سازی و تصمیم گیری در مورد مسائل راهبردی نظام می باشد. اما با توجه به اظهارات علی خامنه ای در دیدار با بشار اسد به نظر می رسد که بی درایتی و شعار زدگی و سطحی نگری علی خامنه ای به مسائل ئیچیده سیاست خارجی دلیل اصلی اعطای این نشان بسیار با ارزش به فردی می باشد که همواره با دوروئی و تزویر و ریا قصد ئیشبرد منافع نامشروع رژیم الحادی-التقاطی سوریه را داشته است. تعجبی هم ندارد که ایران اسلامی هر روز با تحریمهای بیشتری مواجه می شود و رژیمهای کشورهای کوچک و بی اهمیتی چون سوریه برای ئیشبرد منافع نامشروع خود منافع ایران اسلامی را وجه المصاله قرار می دهند. بدیهی است که رژیم نامشروع و خائن کودتا متافع ایران اسلامی را فدای سیاستهای خانمانسوز خود نموده است. شکی نیست که در صورت ادامه چنین روندی تمامی منافع ایران اسلامی توسط آمریکا و کشورهای استعماری دیگر مورد هجمه همه جانبه قرار خواهند گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر