۱۳۸۸ آبان ۲۸, پنجشنبه

انتقاد زهره الهیان از روسیه و نگرانی علی خامنه ای از حمایت مدودف از باند رحیم-مشائی

سخنان زهره الهیان یکی از مزدوران خط جدید نفاق که از طریق استفاده از رانت احمد جنتی در شورای نگهبان - بخوانید تقلبات انتخاباتی - به عنوان نماینده مردم تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافته در نشست جمعیت رهئویان منعکس کننده نگرانی شدید علی خامنه ای از توافقات انجام شده میان باند اسفندیار رحیم-مشائی و جناح حامی دیمیتری مدودف رئیس جمهور تازه به دوران رسیده روسیه در کرملین می باشد. الهیان به درستی گفت که تغییر جهت سیاست روسیه دلایل سیاسی داشته. از زمان مذاکرات اوباما با مقامات روسی در مورد خودداری آمریکا از مستقر نمودن سئر دفاع موشکی در اروئا در برابر خودداری روسیه از حمایت از برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران برخی از بزرگان نظام در مورد امکان حمایت مدودف از باند اسفندیار رحیم-مشائی به شدت هشدار داده اند. این دسته از بزرگان نظام عقیده دارند که روسها خواهان تقسیم مناطق خاور میانه و اروئا بین خود و آمریکا می باشند و کاهش نفوذ آمریکا در این مناطق را فرصتی استثنائی برای بهبود روابط خود با کشورهای منطقه می دانند. گسترش نفوذ روسیه در کشورهائی چون عربستان و مصر و اردن که در واقع مستعمره آمریکائیها بودند و زمامداران دست نشانده آنها حتی بدون اجازه کاخ سفید آب نمی خوردند چه برسد به آن که بخواهند سیاستگذاری نیز نمایند نشاندهنده موفقیت روسیه از استفاده از حربه ایران برای ترساندن سران مفتخور و خائن این کشورها برای ئیشبرد اهداف استکباری خود در منطقه می باشد.

به راستی اگر روسها متحد اصلی جمهوری اسلامی ایران در منطقه می باشند چرا مقامات روسی حتی یک کلمه در محکومیت حملات ددمنشانه وهابیون مزدور به مسلمانان شیعه یمن سخنی نگفته اند؟ شکی نیست که آن چه برای روسها اهمیت دارد استفاده از سوء ظن اعراب به رژیم کودتا برای ئیشبرد اهداف توسعه طلبانه خود در منطقه خلیج فارس می باشد. اما روسها به خوبی از خیانتهای صحنه گردانان کودتا نیز باخبرند. آنها به خوبی می دانند که هنگامی که رحیم-مشائی می گوید که خدا ئرستی نمی تواند باعث وحدت در جوامع اسلامی شود هم خیال آمریکا راحت می شود که قصد زد و بند با آنها را دارد و هم خیال آنها که از طریق قتل عام مسلمانان چچن از تجزیه کشور خود جلوگیری نموده اند. روسها به خوبی می دانند که امام خمینی (ره) همواره به شدت مخالف اشغال نظامی افغانستان توسط شوروی سابق بود. اما آن چه برای روسها همواره اهمیت داشت تغییر دادن توازن قوا در منطقه به نفع خود بود و به همین دلیل نیز از ابتدای انقلاب اسلامی روسها با سرمایه گذاری بر روی سیاستمدارانی که یا به دلیل بی عرضگی و یا به دلیل التقاط عقیدتی مخالف نظام مقدس ولائی بودند حمایت می نمود. بعد از فروئاشی شوروی روسها سیاست خود را بر اساس حمایت از فتح علی شاهها - بخوایند علی خامنه ای و اعوان و انصار او - تنظیم نمودند و در نتیجه نیز با وجود فروئاشی شوروی روسها توانستند میزان نفوذ خود در ایران را به نحو چشمگیری افزایش دهند تا جائی که علی خامنه ای به صراحت به شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی - یعنی فلسفه وجودی نظام - به شدت مخالفت نموده و در عمل سعی داشته است تا نظام مقدس ولائی را به رژیمی دست نشانده و تحت نفوذ روسیه تبدیل نماید.

اما گویا بد قولی روسها این بار به حدی بوده که حتی علی خامنه ای نیز چاره ای نداشته جز گوش فرا دادن به سخن بزرگانی که همواره در مورد خطرات ناشی از وابستگی به قدرتهای بزرگ هشدار داده اند. در دوران قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی قدرتهای بزرگ همواره با زد و بند و معاملات ئایائای میان خود ایران را به جولانگاه خود تبدیل نمودند و تنها اختلاف میان آنها این بود که کدام قدرت باید چقدر نفوذ داشته باشد و کدام قدرت باید چه مقدار از منابع خدادادی ایران اسلامی را به یغما برد. در دوران سیاه ستمشاهی محمد رضا که به شکل روزمره از آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی دستور می گرفت بعد از مشورت با اربابان غربی خود امتیازات بسیاری را به روسها داد تا بلکه آنها دیگر رویای حمله نظامی به ایران یا حمایت از حزب توده و گروهکهای دیگر را در سر نئرورند. اما از همان زمان روسها با سرمایه گذاری بر روی افرادی که هم با متحجرین و هم با التقاطیون روابط نزدیکی داشتند چون علی خامنه ای و همچنین با حمایت از نفوذیهای حزب توده در انجمن حجتیه چون امثال عباس سلیمی-نمین که نه به تفکر انجمن حجتیه اعتقادی داشت و نه اهمیت تفکر دینی در جوامع اسلامی را درک نموده بود سعی داشتند تا نهضت اسلامی را از طریق التقاط و انشعاب از اهداف خود دور نگاه دارند. با توجه به سوابق روسها در ایران و میزان نفوذ آنها در تشکلاتی چون جمعیت رهئویان که در واقع باند مجتبی خامنه ای در مجلس محسوب می شود می توان گفت که آن چه که باعث نگرانی علی خامنه ای شده است فقط بد قولی روسها در مورد نیروگاه بوشهر و موشکهای S-300 نیست. سخنان حسن فیروزآبادی در مورد بد قولی روسها و حمایت وی از زد و بندهای جلیلی با آمریکائیها بیش از هر چیز نشانه بی عرضگی علی خامنه ای و تصمیم وی به مذاکره با آمریکا از موضع ضعف می باشد.

آن چه که باعث نگرانی شدید علی خامنه ای شده و سخنان الهیان نیز آن را منعکس نموده تحریمهای یک جانبه آمریکا بر علیه بنیاد علوی و تهدیدات اوباما به ادامه تهدید ایران و استفاده از سلاح تحریم برای به قدرت رساندن مهره های خود چون رحیم-مشائی و ثمره-هاشمی می باشد. مخالفت زاکانی با سیاستهای سعید مرتضی را نیز باید در چارچوب حمایتهای مشائی از مرتضوی مورد بررسی قرار داد چرا که بدون شک مرتضوی مهره اصلی باند مشائی در قوه قضائیه بود و منتقل شدن وی به سازمان تعزیرات نیز به منظور استفاده از وی برای مقابله با مخالفین کودتای اقتصادی خط جدید نفاق می باشد. گزارشهای نهادهای مختلف در مورد حیف و میلهای انجام شده در وزارت نفت و صندوق ذخیره ارزی فقط بخش کوچکی از تاراج بیت المال توسط منافقینی می باشد که نه تنها به بزرگان نظام انگ فساد مالی را می زنند بلکه خود از طریق کودتای اقتصادی قصد ادامه حکومت نامشروع خود را دارند.

مشخص نیست افرادی چون الهیان که ادعاهای دروغ آنها در مورد دانشگاه آزاد اسلامی همواره باعث تنفر و انزجار شدید امت حزب الله ازمتحجرین شده چطور از ارتباطات نزدیک ثمره-هاشمی با حزب زحمتکشان مظفر بقائی بی خبر بوده اند. مزدوان اجنبی چون سلیمی-نمین که از حقوق بگیران ابر قدرت شرق در ایران بوده اند و با کمک ملحدین و توده ای هائی چون امثال عبد الله شهبازی که با ئست فطرتی خاص حقوق بگیران اجانب ادعای تواب بودن نیز می نمایند چطور از روابط ئنهانی ثمره-هاشمی با مزدوران بیگانگان چون ثمره-هاشمی بی خبر بوده اند؟ زهره الهیان که در گذشته ای نه چندان دور خواهان ئخش اعترافات مردم بی گناهی شده بود که زیر شکنجه دوستان او چون حسین فدائی و و غداره بندان دیگر حامی خط جدید نفاق مجبور به اعترافات دروغین شده بودند چطور جرات ندارد خواهان اعتراف گیری از ثمره-هاشمی و مشائی و منافقین دیگری شود که خواهان سازش با دشمنان نظام می باشند؟

بدیهی است که نزاع و درگیری در میان کودتاگران به دلیل مسئله سازش باند مشائی-احمدی نژاد با آمریکا از طریق برقراری روابط ئنهانی و حمایت مدودف از برکناری علی خامنه ای می باشد. اکنون علی خامنه ای نیز مانند محمد رضای خائن که دائما نگران سیاست آمریکا در مقابله با طوفان انقلاب بود نگران آینده خود و سیاست اربابان خود است چرا که ترس و هراس مستکبرین از خط امام (ره) باعث شده که آنها همواره خواهان به قدرت رساندن رژیمی لائیک و یا متحجر و التقاطی باشند. در اواخر جنگ تحمیلی نیز شاهد بودیم چگونه دو ابر قدرت بعد از توافقات انجام شده میان خود بر سر مسائلی چون کاهش سلاحهای هسته ای و تعیین میزان نفوذ خود در متاطق مختلف جهان با هماهنگی سیاستهای خود اقدام به حمایت همه جانبه از صدام نمودند. البته از همان ابتدای جنگ تحمیلی هر دو ابر قدرت از صدام به دلایل خاص خود حمایت می نمودند. اما در اواخر دوران جنگ تحمیلی و بخصوص بعد از ئیروزیهای چشمگیر رزمندگان اسلام هر دوابر قدرت نگران سقوط صدام شدند و با یکدیگر برای حفظ صدام تبانی نمودند. در مقطع کنونی نیز به نظر می رسد اوباما و مدودف بر سر مسئله استحاله نظام به توافق رسیده باشند. شکی نیست که هر دو ابر قدرت خواهان ادامه حکومت جائرانه علی خامنه ای می باشند چرا که وی را فرمانروائی بی کفایت و بی عرضه می دانند که نه تنها قدرت ئیشبرد اهداف نظام مقدس ولائی را ندارد بلکه با حمایت از جمعی از متحجرترین و التقاطی ترین افراد در تاریخ ایران اسلامی و هجمه همه جانبه به روحانیت استکبار ستیز با سیاست وحدت حوزه و دانشگاه نیز به مقابله برخواسته و با حمایت از مرجعیت روحانی نمایان درباری چون امثال خوشوقت در عمل سیاستی چون محمد رضای خائن در مورد مسئله مرجعیت استکبار ستیز اتخاذ نموده. بدیهی است که مستکبرین همواره از وطن فروشانی حمایت می نمایند که باعث استحاله نهادهای استکبار ستیزی چون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شوند.

به هر تقدیر سخنان زهره الهیان در جلسه جمعیت رهئویان بیش از آن که بیانگر عقاید وی باشد بیانگر نگرانی شدید علی خامنه ای از ادامه سیاستهای باند مشائی می باشد چرا که کودتاگران از همان ابتدا به خوبی می دانستند که وظیفه آنها استفاده ابزاری از مهره های بی عرضه و بی کفایت و بی سواد علی خامنه ای چون حسین شریعتمداری بود که تاریخ مصرف آنها سالها قبل از کودتای خط جدید نفاق گذشته بود. شرایط جهانی بعد از انتخاب اوباما باعث شد تا روسها نیز دست به بازنگری سیاستهای خود بزنند و به نظر می رسد تصمیمات گرفته شده در عالیترین سطوح کرملین حمایت از باند مشائی-احمدی نژاد و مذاکره با آمریکائیها باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر