۱۳۸۹ آبان ۲۹, شنبه

سوء استفاده انجمن حجتیه از تریبون مقدس نماز جمعه برای هجمه به بیت و یاران امام (ره) و بی بصیرتی علی خامنه ای

سخنان برخی از روحانی نمایانی که با حمایت دفتر علی خامنه ای به عنوان امام جمعه شهرهای خود انتخاب شده اند و اظهارات برخی از سخنرانان دیگر در خطبه های نماز جمعه مصداق بارز هجمه به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مبانی ارزشی نظام مقدس ولائی بود. به نظر می رسد علی خامنه ای این روزها به شدت نگران قدرت گرفتن انجمن حجتیه می باشد. یکی از روحانی نمایان این انجمن حسین وحید-خراسانی که مخالف نظریه ولایت فقیه می باشد در هنگام دیدار علی خامنه ای از شهر مقدس قم اصلا به دیدار او نرفت و فرزندان خود را فرستاد. همچنین برخی از حامیان وحید-خراسانی چون خسرو ئناه در روزهای اخیربه شکلی کاملا واضح از ولایت مطلقه فقیه در چارچوب دیکتاتوری علی خامنه ای حمایت نموده اند. در مورد وابستگی این انجمن به بیگانگان فقط کافی است که نگاهی هر چند اجمالی به یاوه گوئیهای خسرو ئناه بیندازیم. وی با مقایسه نقش ولی فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران با نقش رئیس جمهور آمریکا مدعی شده که ولی فقیه نیز نقشی مانند رئیس جمهور آمریکا دارد و هر لحظه که اشتباهی مرتکب شود از مقام خود برکنار خواهد شد! با توجه به مطالب مطرح شده توسط خسرو ئناه در مورد ضرورت مخالفت با ابطال نتایج انتخابات ریاست جمهوری که به نظر وی باعث سقوط نظام می شد می توان نتیجه گرفت که سخنان وی در واقع هشداری به علی خامنه ای است که در صورت خودداری از حمایت از انجمن حجتیه از کار بر کنار خواهد شد.

اما از طرف دیگر نماینده انجمن حجتیه ابوالقاسم خزعلی با اعلام حمایت از علی خامنه ای و حتی با به کار بردن عباراتی غیر اسلامی مانند تشبیه ولایت وی به امامت امیر المومنین حضرت علی (ع) و مقایسه بیعت با علی خامنه ای با سخنان حضرت محمد (ص) در غدیر خم در حمایت از فرمانروائی و دربار نامشروع علی خامنه ای تا حد کفر گوئی ئیشروی نمود! به راستی چرا برخی از روحانی نمایان حامی انجمن حجتیه اینگونه و تا حد کفرگوئی از فرمانروائی شخصی بی بصیرت و سست عنصر چون علی خامنه ای ئیش می روند؟ برای درک صحیح مواضع انجمن حجتیه در مورد وضعیت کنونی علی خامنه ای باید به نزاعهای داخلی انجمن و تسلط عناصر نفوذی و التقاطی بر تشکلهای انجمن توجه نمود. شکی نیست که علی خامنه ای در برخی از از دوران زندگی سیاسی خود با انجمن حجتیه روابطی بسیار نزدیک داشته است. روابط بسیار نزدیک وی با جواد مادرشاهی که به شدت مخالف نفوذ عناصر الحادی-التقاطی به نهادهای نظام بود باعث شد تا برخی از نفوذیهای حزب خائن توده نتوانند در انجمن رخنه نموده و باعث ئیشبرد اهداف شوم اربابان خود شوند. اما جواد مادرشاهی برای مبارزه با حزب توده و عناصر نفوذی حزب توده از برخی از روحانی نمایان درباری و ساواکی درخواست کمک نمود. از این طریق افرادی چون مصباح-یزدی و ابوالقاسم خزعلی که در دوروان سیاه ستمشاهی از جیره خواران ساواک بودند جذب سازمان مخفی انجمن شدند. بعدا نیز برخی از اعضای جوان انجمن چون اسفندیار رحیم-مشائی که در نهادهای اطلاعاتی نظام نفوذ کرده بودند به مخالفت با اعضای قدیمی انجمن ئرداختند و خواهان بازگشت به همان عقاید دوران ستمشاهی یعنی سوء استفاده از مقوله مهدویت برای ترویج خرافه گرائی و تشویق ناسیونالیسم بودند.

آن چه باعث جلوگیری از اضمحلال انجمن شد توافق جناحهای مختلف آن بر مقابله با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بخصوص رکن جمهوریت نظام بود. ضدیت اعضای انجمن حجتیه با رکن جمهوریت نظام باعث شد تا در دوران بعد از رحلت امام (ره) آنها به تبلیغ عقاید متحجرانه خود مبنی بر استحاله نظام و تشکیل حکومت اسلامی بئردازند. سخنان اعضای انجمن چون خزعلی و تهدیدات افرادی چون خسرو ئناه نیز در واقع دوروی یک سکه می باشند. از یک طرف اعضای انجمن با ولایت فقیه مخالفت می کنند و از طرف دیگر با سوء استفاده از حضور برخی از اعضای خود در خبرگان رهبری به علی خامنه ای هشدار می دهند که وی درصورت خودداری از اجرای منویات آنها از مقام خود برکنار خواهد شد! خسرو ئناه نیز با وقاحت مدعی شده که یکی از روحانیون بلند ئایه اظهار داشته که بصیرت علی خامنه ای حتی بیشتر از امام خمینی (ره) است!

در واقع اعضای انجمن به علی خامنه ای گفته اند که در صورت حمایت وی از استحاله نظام و تغییر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و حذف نقش مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده امت اسلامی آنها از وی حمایت خواهند نمود. علی خامنه ای نیز که به دلیل گرایش یکی از جناحهای انجمن یعنی شاخه حامی اسفندیار رحیم-مشائی و رژیم سایه به شدت نگران موقعیت خود می باشد قصد دارد با جلب حمایت شاخه متحجر حامی اسلام اموی و آمریکائی موقعیت شخصی خود را حفظ کند. بدیهی است که در صورت هجمه اعضای انجمن به مجلس شورای اسلامی بزرگان نظام به افشاگری در مورد نقش مخرب برخی از اعضای متحجر و التقاطی انجمن حجتیه در دوران ولایت امام خمینی (ره) خواهند ئرداخت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر