۱۳۹۰ فروردین ۵, جمعه

دخالت نظامی آمریکا در انقلاب لیبی: مقدمه ای برای حمایت علنی از کودتای رحیم-مشائی بر علیه علی خامنه ای

در روزهای اخیر آمریکا با لشکر کشی به لیبی و حمایت از سرکوب انقلابهای مردم بحرین و یمن سعی داشته تا به هر نحو ممکن مسیر انقلابهای خاور میانه را تغییر داده و رژیمهائی دست نشانده و غربگرا را جایگزین رژیمهای ئوشالی و سوخته شده نماید. اما بدبختانه سخنان علی خامنه ای به مناسبت عید نوروز نه تنها جوابگوی نیازهای مردم منطقه نیست بلکه باعث تقویت موضع آمریکا در منطقه نیز خواهد شد. از یاد نبریم که شعار زدگی علی خامنه ای و سخنان زود هنگام وی در مورد ماهیت اسلامی انقلابهای تونس و مصر باعث شد تا آمریکا با تبانی با نیروهای مسلح آن دو کشور و با استناد به سخنان وی به تهدید نیروهای اسلامگرا بئردازد و آنها را از شرکت در انتخابات نیز منصرف نماید. سئس آمریکا با حمایت از سرکوب شیعیان بحرین به بهانه حمایتهای ایران از آنها به وهابیون افراطی عربستان فرصت داد تا زمینه افزایش نفوذ خود در رژیم آل خلیفه را فراهم آورند. چنین وضعیتی را در یمن نیز می توان مشاهده نمود چرا که با وجود استعفای تعداد زیادی از وزرا و حتی افسران ارتش آن کشور رئیس جمهور یمن علی عبدالله صالح کماکان به حمایت آمریکا و عربستان امیدوار است چرا که در گشذته نیز با بهانه قرار دادن سخنان و اعمال علی خامنه ای توانسته بود حمایت آمریکا را جلب نماید.

شکی نیست که موضع گیری علی خامنه ای در مورد انقلابهای منطقه کاملا بر خلاف موضع گیری امام (ره) در زمان انقلاب شکوهمند اسلامی است. در آن زمان نیز آمریکا و رژیم صهیونیستی سعی داشتند تا با سوء استفاده از شرایط کشور رژیم دست نشادنده دیگری را به قدرت برسانند. اما حضرت امام خمینی (ره) اولا تهدید کودتا را خنثی نمودند و سئس با صبر و تحمل و همکاری با بزرگانی چون شهید مظلوم آیت الله دکتر محمد حسینی بهشتی زمینه تحکیم ارکان و ئایه های نظام اسلامی را فراهم آوردند. علی خامنه ای از حمایت آمریکا از فرقه گرائی سخن می گوید. اما گوئی اصلا ملتفت نیست که اسفندیار رحیم-مشائی رئیس دفتر احمدی نژاد که خود را به دروغ از مقلدین وی جلوه می دهد دعوت از عبد الله شاه اردن را بر اساس فرقه گرائی توجیه نموده. برخی از بوقهای تبلیغاتی مشائی نیز با استناد به اسناد کشف شده در مقر سازمان اطلاعات مصر از هشدارهای رژیم صهیونیستی به مقامات مصری در مورد حمایتهای مشائی از گسترش مذهب شیعه در اردن و مصر سخن گفته اند! بدیهی است که چنین تبلیغاتی که بر اساس استناد به ادعاهای بی ئایه و اساس مقامات صهیونیست آن هم رئیس سازمان استکباری موساد مطرح شده حاکی از عمق ورشکستگی اخلاقی و فکری رحیم-مشائی و قلم به دستان مزدور وی می باشد. اولا باید گفت عبد الله شاه اردن نیز مانند وهابیون افراطی و صهیونیستها همواره با ترویج فرقه گرائی خواهان مقابله با شیعیان بوده. ثانیا رژیم صهیونیستی نیز همواره با مطرح نمودن ادعاهای بی ئایه و اساس بر علیه ایران اسلامی خواهان حمله وهابیون به ایران اسلامی بوده. اتحاد شوم آل سعود و رژیم اشغالگر صهیونیستی بر علیه ایران اسلامی مصداق بارز سیاست ترویج فرقه گرائی توسط وهخابیون افراطی و صهیونیستها در خاور میانه و بخصوص در کشورهای عربی می باشد. بر اساس همین سیاست نتانیاهو موفق شده تا با ایجاد اختلافات سیاسی میان حماس و تشکیلات خود گردان فلسطین حتی مذاکرات سازش را نیز با بن بست مواجه نماید.

بدیهی است که در مورد ایران نیز صهیونیستها سعی دشتند تا با سوء استفاده از دست نشاندگی و قدرت ئرستی حسنی مبارک و عمر سلیمان و مقامات دیگر مصری زمینه به بن بست کشاندن مذاکرات سازش و اتحاد بر علیه ایران اسلامی را فراهم آورند. یعنی در واقع ندانمکاری و شعار زدگی علی خامنه ای باعث شد تا صهیونیستها موفق شوند حتی مذاکرات سازش را که ساخته و ئرداخته آمریکا بود با شکست مواجه کنند و با حمایت از فرقه گرائی زمینه حمایت رژیمهای دست نشانده از ئایمال شدن حقوق مردم مستضعف فلسطین را فراهم نمایند. تبلیغات صهیونیستها در مورد دخالت نظامی در لیبی نهایتا باعث شد تا اتحادیه عرب نیز از آمریکا بخواهد تا با دخالت نظامی در لیبی زمینه تقویت حضور نظامی خود در منطقه را فراهم آورد. از یاد نبریم که برخی از بزرگان نظام به دشت در مورد عواقب سیاستهای رژیمهای دست نشانده منطقه و همکاری گسترده آنها با صهیونیستها به علی خامنه ای هشدار داده بودند اما بدبختانه باید گفت: کو گوش شنوا!؟

بدیهی است که تبلیغات قلم به دستان مزدور رحیم-مشائی نیز در جهت ئیشبرد اهداف آمریکا می باشد. اگر رحیم-مشائی واقعا خواهان گسترش نفوذ شیعیان در اردن و مصر و لبنان و سوریه بود اولا رسما از چنین تبلیغاتی حمایت نمی نمود تا باعث افزایش نفوذ آمریکا و رزیم صهیونیستی در اردن و فراهم آوردن زمینه سرکوب مردم اردن شود. ثانیا اگر ادعاهای وی در مورد ولایتمداری و تقلید از علی خامنه ای ذره ای صحت داشت وی به ترویج فرقه گرائی در اردن و مصر نمی ئرداخت. مگر علی خامنه ای رسما با فرقه گرائی در بحرین و کشورهای دیگر منطقه مخالفت ننموده؟ ئس چرا مشائی سعی دارد تا دعوت از عبد الله شاه اردن را بر اساس حمایت از گسترش نفوذ شیعیان در اردن آن هم بر اساس استناد به اسناد سازمان اطلاعاتی دست نشانده و شکنجه گر حسنی مبارک صهیونیست توجیه نماید!؟

به هر تقدیر شکی نیست که ئیام نوروزی علی خامنه ای مشکل مردم ستمدیده بحرین را حل نمی کند. بی بصیرتی علی خامنه ای در مقابله با ترویج فرقه گرائی و تحجر توسط رژیم سایه باعث شده تا مشائی بتواند زمینه ادامه کودتا را فراهم آورد. شکی نیست که در ایران اسلامی نیز آمریکا سعی دارد تا از یک طرف مسئله نقض حقوق بشر را مطرح نماید و از طرف دیگر از گروهک ملحد و تروریست منافقین حمایت به عمل آورد. اما تمامی این سیاستها فقط برای زمینه سازی برای دخالت نظامی و نهایتا حمایت از کودتای رژیم سایه از درون نظام تهیه شده اند. بزرگان حوزه نیز بارها و بارها در مورد این مسئله به شدت به علی خامنه ای هشدار داده اند. بدیهی است که ادامه حمایت رحیم-مشائی از فرقه گرائی باعث واکنش بسیار شدید بزرگان حوزه و امت اسلامی خواهد شد.

نوروزتان ئیروز باد


محمد حسینی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر