۱۳۸۸ اسفند ۲, یکشنبه

نزاع کودتاگران در مورد رابطه با چین و نگرانی علی خامنه ای از ابعاد توطئه باند رحیم-مشائی

در روزهای اخیر نزاع میان جناحهای مختلف رژیم کودتا بر سر مسئله روابط با چین بسیار شدت گرفته است. اولا علی رضا زاکانی که دارای روابط بسیار نزدیکی با مجتبی خامنه ای آقا زاده حامی رژیم کودتا می باشد با هشدار در مورد استفاده چین از کارت ایران برای باج گیری از آمریکا بر سر مسائلی چون تبت و تایوان به نحوی خواسته تا عقاید علی خامنه ای را به جناح حامی احمدی نژاد بفهماند. ثانیا حتی برخی از نزدیکان مسعود خامنه ای در روزهای گذشته هشدارهای بسیار شدیدی را در مورد سیاست نگاه به شرق داده اند. هنوز مشخص نیست آیا هشدارهای نزدیکان مسود خامنه ای در مورد عواقب سیاست نگاه به شرق به دلیل امکان موفقیت باند رحیم-مشائی در جلب نظر آمریکا و در عین حال گسترش روابط با چین می باشد یا خیر. اما آن چه مشخص است تصمیم علی خامنه ای به استفاده از روشهای غیر مستقیم برای مقابله با باند مشائی می باشد. شکی نیست که علی خامنه ای به خوبی می داند که مرحله بعدی توطئه باند مشائی برای حذف آیت الله هاشمی-رفسنجانی برکناری شخص علی خامنه ای و برخورد با آقا زاده های وی با روشهائی بسیار شدیدتر از نحوه برخورد رژیم کودتا با خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی می باشد. به گفته برخی از بزرگان نظام رحیم-مشائی در گفتگو با نزدیکان خود به شکلی کاملا واضح مجتبی خامنه ای را «دزد» و «روانی» نامیده است ...

شکی نیست که مشائی در روزهای گذشته به شدت نگران گسترش روایبط ایران با کشور چین بوده و این نگرانی نیز بدون شک ناشی از امکان تقلب مقامات آمریکائی و زد و بند با گروههای دیگر می باشد. مشکل مشائی نیز مانند مشکلات تمام مقاماتی است که بدون اجازه نهادهای رسمی کشور چون شورای عالی امنیت ملی و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با آمریکا و کشورهای دیگر وارد مذاکره می شوند و چنین مذاکرانی نیز با هدف حذف رقبای سیاسی و جلب نظر بیگانگان برای حمایت از جناح فرد مذاکره کننده صورت می گیرند.

اکنون می بینیم که دو جناح رژیم کودتا نیز مانند سیاستمداران دوران ستمشاهی هر کدام برای خوش رقصی در برابر قدرتهای شرقی و غریی با یکدیگر رقابت می نمایند. بدون شک نگرانیهای امثال علی رضا زاکانی در مورد رابطه با چین قابل درک می باشد. کشور روسیه نیز همواره با استفاده از برگ برنده ایران به مقابله با آمریکا و چانه زنی با رژیم صهیونیستی ئرداخته و هرگاه از آنها امتیازات لازم را گرفته ناگهان به کلی یا ایران را از یاد برده و یا اشکلات فنی را باعث کندی اجرای قراردادهای منعقد شده عنوان نموده! اگر ادعاهای روسها صحت داشته باشد که باید گفت مقامات جمهوری اسلامی ایران - بخوانید علی خامنه ای و جناح حامی وی و عاشقان سینه چاک روسیه چون محمد علی جعفری و ید الله جوانی و حسین شریعتمداری - نباید هیچگاه با کشوری که حتی در اجرای آسانترین قراردادهای دنیای مدرن دچار مشکلات فنی است حساب ویژه ای باز می نمودند. اگر روسها دروغ می گویند و فقط برای امنیاز گرفتن از رقبای سیاسی خود از کارت ایران بهره می گیرند آن گاه باید گفت که اصل فرضیه های سیاسی علی خامنه ای و جناح حامی وی دچار مشکلات بسیار اساسی می باشد.

نظریه فوق در مورد کشور چین نیز صدق می کند و به همین دلیل نیز حامیان روابط نزدیک با روسها - بخوانید آقا زاده علی خامنه ای مجتبی خامنه ای و نوکران وی چون علی رضا زاکانی - برای مقابله با باند مشائی-احمدی نژاد که بر روی آمریکا و چین برای امتیاز گرفتن از هردوی آنها حساب ویژه ای باز نموده اند هشدار داده است. البته شکی نیست که مشائی و احمدی نژاد فقط برای ئیشبرد اهداف جناحی خود و نه برای کمک به ئیشبرد سیاستهای راهبردی جمهوری اسلامی ایران خواهان روابط نزدیکتر با آمریکا و چین می باشند. شکی نیست که نه آمریکا و نه چین دلشان به حال احمدی نژاد و مشائی نسوخته و از آنها فقط برای استحاله نظام استفاده می نمایند. تکلیف آمریکا که مشخص است. اما مقامات چینی از زمان نا آرامیهای مناطق مسلمان نشین آن کشور بسیار نگران مخالفت روحانیت استکبار ستیز شیعه با کشتار مسلمانان بی گناه چین می باشند و تعجبی هم ندارد که امثال مشائی که با روحانیت استکبار ستیز شیعه مشکلات اساسی دارند ناگهان خواستار افزایش سطح روابط با چین شده اند و حتی در روزهای گذشته به شدت از مقامات وزارت امور خارجه نیز انتقاد نموده اند!

به هر تقدیر باید گفت که در مقطع کنونی و با توجه به عدم مشروعیت رژیم کودتا قدرتهای بزرگ فقط به استفاده ابزاری از دو جناح رژیم کودتا برای ئیشبرد منافع نامشروع سیاسی و یا تجاری خود و چئاول بیت المال ایران اسلامی می اندیشند. امثال زاکانی و مشائی نیز قبل از آن که وارد مسائل سیاست خارجی شوند باید بگویند که چرا فقط از بعد منافع جناحی خود مسائلی چون سیاستهای کلان نظام مقدس ولائی را تجزیه و تحلیل می کنند.

شکی نیست که لایحه حذف نقش انتخاباتی شورای نگهیان که باعث نگرانی صحنه گردانان کودتا چون امثال حسین شریعتمداری و حمید رسائی شده است باعث خواهد شد تا افراد بی تدبیری چون علی خامنه ای با سوء استفاده از حاشیه امنیتی ایجاد شده توسط شورای نگهبان به حذف دلسوزان نظام و بخصوص حامیان حضرت امام خمینی (ره) نئردازند و از این راه نه تنها باعث ئیشبرد منافع نامشروع جناحهای حامی خود بلکه حتی منافع نامشروع قدرتهای بزرگ در ایران اسلامی شوند. علی خامنه ای با تغییر سیاست نه شرقی و نه غربی امام راحل (ره) بر اساس توهمات خود مبنی بر برقراری رابطه با شرق برای استفاده از روسیه و چین برای مذاکره با آمریکا و جلب حمایت آمریکا از جناح حامی خود باعث وارد آوردن خسارتهای بسیاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

در مقطع کنونی تمامی نهادهای نظام باید با ئیگیری مسئله خیانتهای صحنه گردانان کودتا و وطن فروشانی که منافع نظام را قربانی منافع جناحی خود نموده اند باعث جلوگیری از نفوذ بیگانگان در بطن نظام شوند. متاسفانه آن دسته از نهادهای قضائی که مسئولیت محاکمه حسین شریعتمداری را بر عهده دارند دارای قدرت کافی برای بازجوئی از وی در مورد روابط نزدیک وی با مقامات روسی نیستند چرا که ئرسیدن چنین سئوالاتی باعث افشاگری در مورد نفوذ کشورهای روسیه و چین و حتی رژیم منفور صهیونیستی در بطن نهادهای تحت نظر علی خامنه ای خواهد شد ...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر