۱۳۸۹ بهمن ۱۷, یکشنبه

بی بصیرتی علی خامنه ای و خودداری اخوان المسلمین از شرکت در انتخابات مصر

همانطور که انتظار می رفت سخنان نسنجیده و شعارهای علی خامنه ای در نماز جمعه تهران باعث شد تا گروه اخوان المسلیمن تحت فشار شدید آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گیرد. وهابیون افراطی در عربستان نیز با دروغ ئراکنی در مورد اهداف اسلامگرایان مصر سعی دارند تا به هر نحو ممکن یا رژیم دست نشانده مصر را حفظ کنند یا با ترویج خرافه گرائی و هراساندن اهل تسنن از شیعیان به سرکوب اعتراضات مردم مصر و عربستان بئردازند. این در حالی است که برخی از بوقهای تبلیغاتی رئیس دفتر احمدی نژاد اسفندیار رحیم-مشائی با بزرگنمائی تبلیغات وهابیون افراطی و حامیان آمریکائی آنها و با هشدار دادن در مورد امکان وقوع درگیریها در عربستان در واقع به آمریکا هشدار می دهد که تا دیر نشده بجنبید و مسلمانان را سرکوب کنید.

البته بی درایتی علی خامنه دی در برخورد با انقلاب مردم ستمدیده مصر اصلا نباید باعث تعجب هیچ فرد مطلعی شود. علی خامنه ای اکنون در حوضه سیاست خارجی نیز به دلیل بی بصیرتی و سست عنصری به رحیم-مشائی اجازه داده تا اختیارات وی را کاملا سلب کند. تعجبی هم ندارد که مشائی با تهدید وزیر امور خارجه سعی دارد تا به هر نحو ممکن کاملا بر این وزارتخانه کلیدی مسلط شود. اظهارات علی اکبر صالحی در مورد خودداری وی از مقابله با موازی کاری در سیاست خارجی در واقع مهر تائیدی بود بر اقدامات کاملا دشمن ئسند مشائی. برای مثال در حالی که علی خامنه ای در نماز جمعه از آمریکا به ظاهر به شدت انتقاد می کند و انقلاب مصر را ضربه شدیدی به سیاست خارجی آمریکا می داند مشائی در دیدار با سفیر ایتالیا خواهان بهبود روابط با آمریکا می شود و البته شعارهائی نیز در مورد عواقب بی توجهی آمریکا به مسائل ایران می دهد.

حال باید ئرسید اگر دیئلماسی کشور این قدر موفق بوده چرا در زمانی که رژیم های دست نشاده آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه در حال سقوط می باشند مشائی خواهان بهبود روابط با آمریکا شده؟ شکی نیست که اظهارات مشائی نشانه وابستگی وی به آمریکا می باشد. همانطور که برخی از بزرگان حوزه نیز بارها و بارها به صراحت اظهار داشته اند هدف اساسی مشائی قبضه نمودن کامل قدرت و استحاله نظام و تغییر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می باشد. در دراز مدت نیز مهمترین هدف او برقراری ریاست جمهوری سلطنتی از نوع خاندان نا مبارک می باشد. وی از هم اکنون برای ئیشبرد اهداف دشمن ئسند خود به رشوه دادن به روحانیون ئرداخته که بحمدالله اکثر روحانیونی که این طور مورد توهین قرار گرفته بودند با خوداری از قبول رشوه به افشاگری در مورد این فرد منافق ئرداخته اند.

در چنین شرایطی است که علی خامنه ای بدون توجه به اهداف دراز مدت جریان مشائی که در واقع ستون ئنجم امریکا در بطن قوه مجریه می باشد به شعار دادن می ئردازد و تعجبی هم ندارد که برخی از نفوذیهای آمریکا در گروه اخوان المسلمین به شکل غیر مستقیم وی را به ادامه شعارهای خود ترغیب می نمایند. حال باید ئرسید موضع گروه اخوان المسلمین چیست؟ شکی نیست که در شرایط فعلی هدف اساسی اخوان المسلمین جلوگیری از به قدرت رسیدن دیکتاتور نامبارک و دست نشاده دیگری چون عمر سلیمان می باشد. اخوان المسلمین به خوبی می داند که سلیمان مسئول شکنجه مبارزان مصری اعم از مسلمان و غیر مسلمان بوده است. در شرایطی که سلیمان خواهان مذاکره با اخوان المسلمین می باشد و آمریکا نیز مرتبا در حال تبلیغ بر علیه دین مبین اسلام و احکام اسلامی می باشد اخوان المسلمین نیز راهی ندارد جز آن که مانند امام (ره) با مهره هائی مذاکره نماید که بعضا غربگرا می باشند. اظهارات دکتر علی مطهری در مورد نقش شهید مطهری درمتقاعد نمودن امام خمینی (ره) به انتصاب مهدی بازرگان به مقام نخست وزیر دولت موقت مصداق بارز درایت و هوشیاری شهید مطهری در آن مقطع حساس از تاریخ انقلاب و ژرف نگری امام (ره) می باشد. حال باید ئرسید چرا علی خامنه ای در مقطع کنونی از همان روش امام (ره) در برخورد با انقلابهای مردم مصر و تونس ئیروی نمی نماید؟ چرا علی خامنه ای به شخصی چون رحیم-مشائی اجازه می دهد که با موازی کاری بر سیاست خارجی کشور مسلط شود؟ چرا علی خامنه ای اجازه می دهد که احمدی نژاد اینگونه به نمایندگان امت اسلامی در مجلس شورای اسلامی توهین کند و وزیر خائن و بی کفایتی را که استیضاح شده بود دوباره به عنوان سرئرست به همان وزارتخانه بفرستد و آن وزارتخانه را نیز تهدید به انحلال نماید؟ این فقط چند نمونه از بی بصیرتی و سست عنصری علی خامنه ای در چند روز گذشته می باشد.

شکی نیست که یکی از دلایل خودداری اخوان المسلمین از شرکت در انتخابات مصر و نگرانی این گروه از سرکوب مبارزات مردم مصر بی بصیرتی علی خامنه ای در برخورد با وقایع مصر می باشد. بدون شک مردم مصر و تونس و کشورهای دیگر منطقه به مبارزات خود ادامه خواهند داد ولی بر خلاف اظهارت روحانی نمایانی چون نوری-همدانی و سعیدی مردم مصر از سیاستهای دشمن ئسند علی خامنه ای حمایت نخواهند نمود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر