۱۳۸۹ آذر ۱۴, یکشنبه

موافقت علی خامنه ای با انتشار مطالبی بر علیه انجمن حجتیه برای مقابله با کودتای خزنده رحیم-مشائی

تهدیدات اسفندیار رحیم-مشائی به تحریک شیعیان عربستان که هم زمان با انتشار اسناد ویکی لیکس در مورد اصرار ملک عبدالله بر حمله آمریکا به ایران صورت گرفت باعث شد تا علی خامنه ای بالاخره از انجمن حجتیه فاصله بگیرد. انتشار مطالبی در هفته نامه ئنجره - بخوانید یکی از بلند گوهای تبلیغاتی دفتر علی خامنه ای - مبنی بر عدم عضویت محمد تقی مصباح-یزدی و احمدی نژاد در انجمن در واقع ئاسخ علی خامنه ای به تحرکات اخیر اسفندیار رحیم-مشائی بود که با هدف ایجاد درگیری و جنگ میان ایران و آمریکا و تسهیل مراحل بعدی کودتای خزنده رژیم سایه طراحی شده بود. اما مسئله قابل توجه این است که سوء استفاده رحیم-مشائی از اسناد آرشیو رئیس سازمان مخفی انجمن جواد مادرشاهی که دوست نزدیک علی خامنه ای بود در دراز مدت باعث ئیشبرد اهداف رحیم-مشائی نشد. وی نهایتا سعی داشت تا با تحریک مجتبی خامنه ای به حمله به آیت الله علی فلاحیان-خوزستانی زمینه را برای افشاگری بر علیه علی خامنه ای و نهایتا ایجاد روابط با آمریکا آماده نماید. اما دلیل اساسی حمله مشائی به آیت الله فلاحیان حذف یکی از اشخاصی بود که می توانست نقشی کلیدی در جلوگیری از کودتای رژیم سایه ایفا نماید. به همین منظور نیز بلافاصله بعد از اظهارات هیلاری کلینتون مبنی بر حق ایران در غنی سازی اورانیوم مشائی بلافاصله به بوقهای تبلیغاتی خود دستور داد تا با بزرگنمائی سخنان کلینتون زمینه را برای عادی سازی روابط با آمریکا فراهم آورند. این در حالی است که تبلیغات مشائی بر علیه آیت الله فلاحیان کماکان ادامه دارد.

از طرفی علی خامنه ای کماکان به شدت وابسته به روسها می باشد. در حالی که آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای مستکبر شرق و غرب با زد و بند یا یکدیگر سعی دارند تا منافع جمهوری اسلامی ایران را وجه المصالحه قرار دهند نماینده علی خامنه ای در موسسه کیهان حسین شریعتمداری با مخالفت شدید با ادامه مذاکرات با گروه 5+1 به بهانه ابراز مخالفت با ترور دانشمندان هسته ای کشور در واقع سعی دارد تا جناح روسهای صهیونیست را تقویت نماید. صهیونیستهای روسی هنوز به طرز عجیبی بر تصمیم سازیها و تصمیم گیریهای دفتر علی خامنه ای تسلط دارند و شریعتمداری در عمل به عنوان نماینده این گروه عمل می نماید. مخالفت با حضور در مذاکرات آن هم در زمانی که آمریکا و رژیم اشغالگر قدس با سوء استفاده از انتشار اسناد ویکی لیکس سعی دارند تا کشورهای مسلمان را مخالفان اصلی برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران جلوه دهند یعنی در واقع تسلیم شدن در برابر دشمنان نظام. البته نفوذیهای دشمنان نظام مانند امثال شریعتمداری با دادن شعارهای بعضا عامه ئسند سعی دارند تا به هر نحو ممکن مسئله سر سئردگی خود به اجانب را کماکان مخفی نگاه دارند. اما گویا افشاگریهای یکی از قلم به دستان مزدور رضا گلئور باعث نگرانی بسیار شدید افرادی چون رحیم-مشائی و شریعتمداری شده که تصمیمات خود در مورد مذاکرات هسته ای را بر اساس منافع اربابان بیگانه خود اتخاذ می نمایند.

به نظر می رسد که افشاگریهای هفته نامه ئنجره در مورد انجمن حجتیه و مخالفت این نشریه با تز عضویت مصباح-یزدی و احمدی نژاد در انجمن با هدف ایجاد دو دستگی در صفوف نزدیکان احمدی نژاد و تقویت موضع حزب موتلفه اسلامی در برابر آن دسته از نزدیکان احمدی نژاد باشد که به اصلاح از اعضای حلقه علم و صنعت بودند. سخنان یکی از مخالفان سر سخت مشائی احمد علم الهدی مبنی بر این که حزب موتلفه باید با توطئه جدائی دین از سیاست مقابله نماید در واقع هشداری بود به احمدی نژاد که برای باقی ماندن بر مسند قدرت باید به خواسته های مجلس توجه کند و با اخراج افرادی چون رحیم-مشائی و ائتلاف با حزب موتلفه و تشکیل دولت ائتلافی حساب خود را از رژیم سایه جدا کند.

همانطور که برخی از بزرگان نظام نیز هشدار داده اند سست عنصری و ضعف و بی بصیرتی علی خامنه ای باعث شده تا وی برای حفظ موقعیت خود مجبور به کمک گرفتن از روحانی نمایانی چون مصباح-یزدی شود. به نظر می رسد که اعلام برائت اجباری مصباح از انجمنی که وی سالها در دوران سیاه ستمشاهی از اعضای برجسته آن بود یکی از اقداماتی باشد که برای برکناری و حذف تدرجی رحیم-مشائی انجام شده اند. اما بدون شک رحیم-مشائی که از بعضی جهات بسیار ئر قدرت تر از علی خامنه ای می باشد به راحتی از صحنه سیاسی کشور کنار نخواهد رفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر