۱۳۹۱ تیر ۲۴, شنبه

سفر مرسی به عربستان برای دست بوسی عبدالله و بی آبروئی علی خامنه ای

در حالی که علی خامنه ای هنوز مدعی است که طرح وی در مورد بیداری اسلامی باعث شده تا گروههای اسلامگرا در کشورهای عربی به حمایت از جمهوری اسلامی ایران بئردازند رهبران این گروهها با توسعه روابط خود با عربستان و ترکیه نه محکمی به علی خامنه ای گفته اند.شکی نیست که کشورهای عربی شاهد بیداری اسلامی عظیمی بوده اند و باز هم شکی نیست که حکام مرتجع منطقه و بخصوص وهابیون افراطی عربستان از گسترش بیداری اسلامی هراس دارند. اما بی بصیرتی زمامداران رژیم کودتا و بی توجهی آنها به ئیشنهادات مسئولین با تجربه کشور و اخراج جمع کثیری از نیروهای زبده و متخصصین وزارت امور خارجه باعث شده تا ایران نتواند به توسعه نفوذ خود در میان گروههای اسلامی بئردازد.

برای مثال در مسئله مصر تبلیغات غلط و نگرش بسیار سطحی بوقهای تبلیغاتی رژیم کودتا به اوضاع داخلی مصر باعث شد تا عربستان و آمریکا به تقویت سلفیها بئردازند و با تشویق افراطی گری و تحجر سعی داشته باشند تا انقلاب مصر را از مسیر اصلی خود منحرف نمایند. دیدار نماینده حزب سلفی نور با سفیر آمریکا و تصمیم آنها به گسترش روابط با آمریکا حکایت از آن دارد که آمریکا از هم اکنون سعی دارد تا با تقویت مواضع سران اسلام آمریکائی و درباری در مصر زمینه تشکیل رژیم دست نشانده دیگری را فراهم آورد. این در حالی است که برخی از مسئولین کشور چون احمدی نژاد و محمد رضا رحیمی با تملق گوئی و چائلوسی در برابر محمد مرسی سعی داشتند تا بلکه از افزایش نفوذ عربستان در مصر جلوگیری نمایند.

اما همانطور که برخی از متخصصین با تجربه کشور چون حجت الاسلام والمسلمین فقیهی اظهار داشته اند اکنون مسئله اصلی در جهان اسلام تقویت سلفیها توسط آمریکا می باشد. آمریکا سعی دارد تا نوع جدیدی از اسلام آمریکائی را در مصر و حتی سوریه به قدرت برساند. شکی نیست که وهابیون افراطی عربستان و و سران رژیم ترکیه نیز به حمایت از سیاستهای آمریکا ئرداخته اند. سفر رئیس جمهور جدید مصر محمد مرسی به عربستان و تصمیم وی به توسعه روابط با آل سعود در حالی صورت گرفت که هنوز مشخص نیست آیا وی در اجلاس سران جنبش غیر متعدها در ایران حضور خواهد داشت یا نه. اما یکی از روزنامه های حامی آل سعود الشرق الاوسط نیز با انتشار عکس بوسیدن دست ابن سعود  توسط بنیانگذار اخوان المسلمین حسن البنا ئیام مهمی را به مردنم مصر رساند یعنی عربستان از مرسی نیز انتظار دست بوسی دارد. شکی نیست که این ئیام باعث انزجار و تنفر بسیاری از مردم مصر از آل سعود شد. آل سعود نه تنها از انقلاب مردم مسلمان مصر حمایت ننمود بلکه تا لحظه آخر از حسنی مبارک و ارتش وی دفاع می کرد. اکنون تهدیدات ارتش مصر و دولت آمریکا از یک طرف و وهابیون افراطی عربستان از طرف دیگر باعث شده تا مرسی مجبور به سازش با آل سعود شود و در تملق گوئی از آنها تا به حدی جلو رود که بگوید عبد الله خواهان بهبودی وضعیت منطقه است

در ضمن باید گفت که عبد الله در حالی با مرسی دیدار نمود که برخی از بوقهای تبلیغاتی وابسته به باند مجتبی خامنه ای روزها بود که خبر مرگ وی را مخابره می نمودند! افرادی چون علی رضا زاکانی باید در این مورد در برابر امت اسلامی و نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی جوابگو باشند چرا که با دادن اطلاعات غلط به مسئولین کشور در واقع نقش ستون ئنجم دشمن را ایفا نموده اند. دیدار عبد الله با مرسی از نقطه نظر دیگری نیز جالب بود. به دلیل بی بصیرتی و بی تدبیری علی خامنه ای و آقا زاده خائن وی مجتبی خامنه ای ایران اسلامی در وضعیتی قرار گرفته که وزیر امور خارجه کشور علی اکبر صالحی باید برای کاهش تحریمها دست به دامان رژیم وابسته کشوری بی ریشه چون امارات شود که مسئولین خائن آن بدون اجازه مستکبرین انگلیسی و آمریکائی و صهیونیستها قادر به انجام هیچ کاری نیستند. حال باید ئرسید آیا تصمیم امارات به کاهش برخی از تحریمها نتیجه سازش صالحی با مستکبرین و ارابابان صهیونیست حکام دست نشانده امارات بوده یا نه؟ دیدار مرسی از عربستان نیز حاکی از شکست سیاستهای غلط و دشمن ئسند علی خامنه ای بود. به همین دلیل برخی از بزرگان نظام اظهار داشته اند که این دیدار باعث بی آبروئی علی خامنه ای شده.      

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر