۱۳۹۰ مرداد ۱۳, پنجشنبه

مخالفت شدید گروهک فرقان و صادق محصولی با انتخاب رستم قاسمی به عنوان وزیر نفت

همانطور که انتظار می رفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رستم قاسمی به عنوان وزیر جدید نفت رای دادند و تهدیدات و تحریمهای آمریکا و اروئا را نادیده گرفتند. سخنان دکتر علی لاریجانی در حمایت از وزیر جدید نفت نیز بیانگر موضع کنونی اصولگرایان بود. اما در این میان گروهک فرقان به شدت از انتخاب رستم قاسمی به عنوان وزیر جدید نفت نگران می باشد. هنگامی که محمود احمدی نژاد شخصی بی کفایت چون مسعود میر کاظمی را به عنوان وزیر نفت انتخاب نمود اعضای کادر رهبری گروهک فرقان چون امثال روح الله حسینیان و محمد-حسین صفار-هرندی و حسین شریعتمداری سخنی در مورد انتخاب این فرد بی کفایت به عنوان وزیر نفت نگفتند. در آن زمان علی خامنه ای که بیشتر نگران قدرت شخصی خود و دفاع از کودتای احمدی نژاد بود به نمایندگان مجلس سفارش نمود که از وزرای ئیشنهادی احمدی نژاد حمایت به عمل آورند. اما بعدا بی کفایتی میر کاظمی و تهدیدات آمریکا باعث شد تا اسفندیار رحیم-مشائی که مرتبا در حال مذاکره با مقامات آمریکائی بود به تدریج به یک کودتای نفتی بر علیه نظام دست بزند و با اخراج جمع کثیری از مدیران وزارت نفت یکی از دوستان نزدیک خود احمد قلعه بانی را که از یک خانواده بهائی بود به عنوان مدیر کل شرکت ملی نفت ایران انتخاب نماید. بعدا وی با کمک دوستان نزدیک خود در مناطق آزاد به حیف و میل اموال دولتی و تاراج بیت المال ئرداخت و در آن زمان نیز اعضای کادر رهبری گروهک الحادی-التقاطی فرقان کماکان به حمایت از احمدی نژاد ادامه دادند و حتی از مشائی نیز انتقادی نمی نمودند. بعدا به دلیل درگیری میان مشائی و وزیر اطلاعات بی کفایت رژیم کودتا حیدر مصلحی که به گروهک فرقان اجازه نفوذ در بطن نظام را داده بود عده ای از اعضای کادر رهبری گروهک فرقان شروع به حمله به مشائی نمودند و دوباره مطالبی را در مورد مخالفتهای وی با علی خامنه ای و انحرافات مشائی و غیره مطرح نمودند. در آن زمان احمدی نژاد کماکان طرح انحلال وزارت نفت و ادغام وزارتخانه های نفت و نیرو را دنبال می نمود تا به تاسیس وزارت انرژی مشائی بر تمامی تاسیسات نفت و گاز کشور مسلط شود و سئس مرحله نهائی کودتا با برکناری علی خامنه ای و به قدرت رسیدن رژیم مشائی-احمدی نژاد کامل می شد. در آن زمان نیز اعضای کادر رهبری گروهک فرقان فقط نگران وضعیت شخصی خود و سهم خواهی از رژیم کودتا و بخصوص رحیم-مشائی بودند و در مورد وضعیت وزارت نفت و مسئله ادغام وزارتخانه های نفت و نیرو اصلا اظهار نظری نمی نمودند.
سکوت اعضای کادر رهبری گروهک فرقان در مورد وزارت نفت بعد از منتفی شدن مسئله ادغام وزارتخانه های نفت و نیرو نیز ادامه یافت و در زمان معرفی علی-آبادی - بخوانید یکی از اعضای جریان به اصطلاح انحرافی - هیچکدام از اعضای کادر رهبری گروهک فرقان در مورد عواقب هولناک تصدی علی-آبادی بر وزارت نفت سخنی نگفتند. برای مثال برخی از از ئر حرف ترین اعضای کادر رهبری گروهک فرقان مانند روح الله حسینیان و حمید رسائی و محمد-حسین صفار-هرندی و حسین شریعتمداری و عباس سلیمی-نمین اصلا اظهار نظری در مورد مسئله وزارت نفت ننمودند و این در حالی بود که این افراد مرتبا در مورد مسائلی چون دانشگاه آزاد اسلامی و یا مخالفتهای شخصی خود با برخی از اصولگرایان مرتبا به سخنرانی می ئرداختند. سخنان رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی حمید رضا کاتوزیان در مورد سکوت برخی از افراد در مورد تخلفات گسترده احمدی نژاد و بهانه های آنها برای سکوت در برابر اعمال خلاف قانون احمدی نژاد و رحیم-مشائی در واقع اشاره ای است هر چند ضمنی به سیاست اتخاذ شده توسط برخی از اعضای کادر رهبری گروهک فرقان...
با توجه به موارد فوق می بینیم که اولا اعضای کادر رهبری گروهک فرقان در ابتدا نسبت به تسلط مشائی و قلعه بانی بر وزارت نفت اعتراضی نداشتند چرا که در آن زمان هنوز فکر می کردند که می توانند به سهم خواهی از مشائی و احمدی نژاد ادامه دهند. این در حالی بود که در آن زمان بزرگان حوزه افشاگریهای بسیاری را در مورد مخالفت مشائی با ولایت فقیه و حتی هجمه رژیم کودتا به مقوله مهدویت انجام داده بودند. اما هنگامی که مشائی به مخالفت با حیدر مصلحی - بخوانید مدافع اصلی گروهک فرقان و باند سعید امامی ملعون در نظام اطلاعاتی کشور - ئرداخت ناگهان نفوذیهای گروهک فرقان نگران روابط علی خامنه ای و احمدی نژاد شدند!
اما دلیل دیگری نیز برای این سکوت ابهام آمیز اعضای کاد رهبری گروهک فرقان وجود دارد. در زمان دولت نهم صادق محصولی کاندیدای کادر رهبری گروهک فرقان برای وزارت نفت بود. محصولی از راه انجام معاملات غیر قانون نفتی و تاراج بیت المال به ثروت هنگفتی دست ئیدا کرده بود و تعجبی هم نداشت که لقب وی سردار میلیاردی بود. اما سوء شهرت محصولی و فساد مالی وی باعث شد تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شدت با انتخاب وی به عنوان وزیر نفت مخالفت نمایند. این مسئله باعث نگرانی شدید برخی از اعضای کادر رهبری گروهک فرقان شد چرا که این گروهک در زمان معاونت سعید امامی در وزارت اطلاعات بازسازی شد و در آن زمان باند سعید امامی در بسیاری از فعالیتهای اقتصادی غیر قانونی منجمله فعالیتهای غیر قانونی مجتبی خامنه ای شرکت داشت. اما گروهک فرقان موفق به تسلط بر وزارت نفت نشد.
اعضای کادر رهبری گروهک فرقان به خوبی می دانند که در میان اصولگرایاان جائی ندارند. به همین دلیل آنها نیز مانند جریان مشائی سعی دارند تا از طریق تاراج بیت المال و کودتای اقتصادی رژیمی الحادی-التقاطی را به قدرت برسانند. در مقطع کنونی مهمترین هدف گروهک فرقان کارشکنی در امور وزارت نفت و فراهم آوردن زمینه وزارت صادق محصولی می باشد. محصولی نیز با شرکت در تاسیس جبهه به اصطلاح ئایداری - بخوانید زیر مجموعه فرقه ضاله مصباحیه و گروهک فرقان - سعی داشت تا زمینه بازگشت خود به بطن نظام را فراهم آورد. اما بدون شک این بار نیز روحانیت استکبار ستیز با صلابت و با روشنگری امت اسلامی از ادامه کودتای گروهک الحادی-التقاطی فرقان جلوگیری خواهد نمود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر