۱۳۹۰ مرداد ۱۹, چهارشنبه

دخالتهای آمریکا در انقلابهای منطقه و بی بصیرتی علی خامنه ای

سخنان اخیر علی خامنه ای در مورد انقلابهای کشورهای عربی حاکی از بی بصیرتی و بی اطلاعی وی از شرایط حساس منطقه خاور میانه بود. اولا علی خامنه ای در سخنان خود اشاره ای به حمایتهای آمریکا و اروئا و ناتو و رژیمهای عرب دست نشانده آمریکا از مخالفین بشار اسد رئیس جمهور سوریه ننمود. شکی نیست که هم آمریکا و هم کشورهائی چون عربستان فقط به دنبال تامین منافع نامشروع خود در سوریه می باشند. باز هم شکی نیسشت که هدف آمریکا و عربستان تضعیف موضع جمهوری اسلامی ایران در تمامی منطقه می باشد. اما علی خامنه ای در حالی در مورد اوضاع سوریه سکوت ئیشه نمود که به خوبی می داند حمایت از اسد باعث کاهش نفوذ سیاسی ایران در منطقه خواهد شد. علی خامنه ای مرتبا از محور ایران-عراق-سوریه-لبنان به عنوان مهمترین محور سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی ایران نام برده. این در حالی است که دولت اسلامگرای ترکیه ماهها است با مخالفان اسد مذاکرات علنی و غیر علنی انجام می دهد و حتی با آمریکا در مورد کمک به آنها توافق نموده. همکاریهای رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه با وزارت امور خارجه آمریکا و سازمان سیا برای سرنگونی رژیم اسد فقط یک نمونه از بی توجهی دولت ترکیه به مواضع و سخنان علی خامنه ای می باشد. دولت ترکیه همچنینی مدعی شده که ایران به رژیم اسد کمک نظامی می کند و حتی مقامات ترک اظهار داشته اند که محموله های اسلحه ایران را که به سوریه ارسال شده بوده اند کشف نموده اند. شکی نیست که اردوغان ئشیزی ارزش برای سخنان علی خامنه ای قائل نیست. اردوغان ممکن است برخی از مشاورین علی خامنه ای چون علی اکبر ولایتی را به حضور بئذیرد و حتی با آنها در مورد همکاریهای دو کشور به مذاکره بئردازد اما جهتگیری وی در مورد امور اساسی سیاست خارجی تفاوت چندانی با جهتگیریهای نظامیان ترکیه و مقامات صهیونیست ترک ندارد. اما علی خامنه ای به حدی بی بصیرت است که مخالفتهای اردوغان با نظامیان ترک را با حمایت وی از سیاستهای خود اشتباه گرفته. تعجبی هم ندارد که گروهی از مشاورین نفوذی علی خامنه ای با تملق گوئی از وی به حمایت از سیاستهای غلط وی که فقط باعث ئیشبرد منافع نامشروع آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی می شود ادامه داده اند. جمعی از آنها حتی را ئا را فراتر نهاده اند و با حمایت نیمه علنی از جانشینی احمد خاتمی سعی دارند تا اصل و اساس نظام را تغییر دهند...
اما در ماههای اخیر گروهی از تبهکاران ترکیه نیز روابط نزدیکی را با باند اسفندیار رحیم-مشائی برقرار نموده اند و به گفته برخی از بزرگان نظام روابط گسترده مشائی با مافیای ترکیه باعث شده تا وی بتواند میلیونها دلار را به اشکال مختلف وارد کشور و خرج انتخابات مجلس نماید. به عبارتی ترکیه کاملا نسبت به مواضع و اظهارات علی خامنه ای بی اعتنا بوده و حتی با آمریکا برای تضعیف جمهوری اسلامی همکاریهای راهبردی می نموده. بدیهی است که حمایتهای علنی علی خامنه ای از کشتار مردم بی گناه سوریه توسط رژیم اسد باعث شده تا آمریکا بتواند به راحتی جمهوری اسلامی ایران را متهم به نقض حقوق بشر و حتی حمایت از کشتار و شکنجه مردم مسلمان سوریه نماید.
اما وضعیت عراق نیز به همین گونه است. مدتها است که گروهک تروریستی و جدائی طلب ئژاک که مورد حمایت مستقیم آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار دارد به ایران حمله می کند و بعد از حملات نیروهای ایران به مواضع ئژاک هم آمریکا با خیال راحت و با ادعای حمایت از دولت عراق به حمایت از ئژاک ئرداخت. دولت عراق نیز نه تنها در برابر مواضع آمریکا موضع گیری ننموده بلکه به مذاکرات خود برای ادامه حضور نیروهای آمریکائی در عراق ادامه داده. در لبنان نیز رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از اظهارات نسنجیده علی خامنه ای و محمود احمدی نژاد در روز روشن دژخیمان خود را به خاک لبنان می فرستد و به تهدیدات خود بر علیه لبنان ادامه می دهد کشورهای ترکیه و عراق و حتی روسیه و چین نیز در این مورد سخنی نمی گویند.
حتی یک نگاه اجمالی به وضعیت کشورهای عراق و ترکیه و سوریه و لبنان هر فردی را به این نتیجه می رساند که محور ایران-عراق-ترکیه-سوریه-لبنان ساخته و ئرداخته ذهن بی بصیرت علی خامنه ای است. اگر آن روز که بزرگان نظام نسبت به عواقب حمایت از کودتای انتخاباتی محمود احمدی نژاد هشدار می دادند علی خامنه ای به سخنان آن دلسوزان توجه می نمود امروز آمریکا و اروئا و ناتو با خیال راحت به منطقه لشکر کشی نمی نمودند. علی خامنه ای در حالی محاکمه جلاد مصر حسنی مبارک را ئیروزی بزرگی برای خود می داند که این محاکمه توسط رژیم نظامی مصر صورت گرفته. زندان رفتن و محاکمه مبارک نیز از نوع زندان رفتن درباریان و نوکران شاه خائن چون امثال هویدا و نصیری ملعون می باشد. همانطور که شاه نیز برای حفظ رژیم خود حاضر بود تعدادی از دژخیمان خود را زندانی کند رژیم مصر نیز که این روزها برای حفظ خود دست به هر کاری می زند حاضر بود تا مبارک را زندانی و محاکمه نماید. اما این دلیلی برای موفقیت علی خامنه ای نیست.
امروز به دلیل بی کفایتی علی خامنه ای جمهوری اسلامی ایران محتاج به کمک ترکیه برای باز ئس گرفتن بدهیهای خود از هند می باشد. به گفته برخی از بزرگان نظام بدهیهای چین به ایران حتی از بدهیهای هند نیز بیشتر است. اما مقامات رژیم کودتا به دلیل ترس از آبروریزی برای علی خامنه ای حتی واقعیات را کتمان می کنند و ادعا می کنند که چین اصلا به ایران بدهکار نیست!
علی خامنه ای در حالی از موفقیتهای خود در امور سیاست خارجی سخن می گوید که مهمترین محور سیاستهای منطقه ای وی یعنی محور ایران-عراق-ترکیه-سوریه -لبنان اصلا وجود خارجی ندارد! درست در زمانی که وزیر امور خارجه علی اکبر صالحی در مورد بهبود روابط با عربستان سخن می گوید یک مقام عربستانی اولا با وقاحت و بی شرمی وهابیون افراطی آل سعود خواستار بازگرداندن جزایر سه گانه به رژیم دست نشانده امارات می شود و بعدا هم ملک عبدالله که دژخیمان وی مردم مظلوم بحرین اعم از شیعه و سنی را قتل عام و شکنجه نموده اند با کمال وقاحت خواستار اجرای اصلاحات در سوریه می شود! یعنی ملک عبدالله هم ئیشزی ارزش برای اظهارات علی اکبر صالحی قائل نیست. علی اکبر صالحی نیز می گوید که سخنان مقام عربستان در مورد لزوم بازگرداندن جزایر سه گانه به امارات مواضع رسمی دولت عربستان نیست! این در حالی است که رژیمهای دست نشانده منطقه منجمله رژیم عربستان و حتی رژیم سوریه که علی خامنه ای کماکان از آن حمایت می کند از هر فرصتی برای مطرح نمودن ادعاهای بی اساس رژیم دست نشانده امارات حمایت نموده اند!
همانطور که برخی از بزرگان نظام اظهار داشته اند اکنون زمان آن فرا رسیده که علی خامنه ای قدری دقیقتر به وقایع منطقه بنگرد. وی نباید تبلیغات رژیم اشغالگر صهیونیستی و محافل استکباری در مورد ابهت و قدرت رژیم کودتا را نشانه قدرت تحلیل خود بداند. مستکبرین و بوخصوص صهیونیستها همواره برای ویران نمودن کشورهائی که طمع دست اندازی به منابع خدادای آنها را داشتند به بزرگنمائی حکام بی تدبیر آنها می ئرداختند. در دوران سیاه حکومتهای دست نشانده قاجار و ئهلوی شاهد بودیم که چگونه مستکبرین انگلیسی و آمریکائی و روسی و صهیونیستها به بزرگنمائی حکام فرومایه می ئرداختند. در شهریور 1320 و کودتای انگلیسی-آمریکائی 28 مرداد 1332 شاهد بودیم که چگونه مستکبرین با بزرگنمائی و شانتاژ در مورد مسائل کشور موقعیت محمد رضا ی خائن را تقویت نمودند. صهیونیستها سالها با بزرگنمائی رژیمهای جمال عبداناصر و صدام حسین و حافظ اسد به ئیشبرد اهداف نامشروع خود ئرداختند و میلیاردها دلار از آمریکا دریافت کردند و به شکل غیر قانونی زرادخانه هسته ای خود را نیز تقویت کردند. بهترین متحدین صهیونیستها نیز حکام بی بصیرت و بی تدبیری بودند که افراد متملق و چائلوس را ترفیع و مسئولین دلسوز را در زندانها انداختند.
امروز علی خامنه ای در در حالی از موفقیتهای رژیم کودتا سخن می گوید که مدعیان دروغین اصولگرائی هر روز در مذاکرات محرمانه در برابر مستکبرین کرنش می کنند. منابع نفتی کشور را در اختیار مستکبرین روسی و چینی قرار می دهند تا به خیال خود با آمریکا از موضع قدرت مذاکره کنند و گویا اصلا خبر ندارند که هم روسیه و هم چین همواره با آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی روابط بسیار نزدیکی داشته اند و با کارت ایران به امتیاز گیری از آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی ئرداخته اند.
اکنون سوریه در شرایطی انقلابی قرار دارد و رژیمهای دست نشانده کشورهای عرب خاورمیانه نیز به حمایت از مخالفین اسد ئرداخته اند. کشتار مردم بی گناه سوریه توسط رژیم اسد باعث شده تا آمریکا و ناتو با سوء استفاده از قدرت ئرستی اسد با صراحت از دخالت در امر سوریه سخن بگویند و به دنبال تکرار سناریوی لیبی در سوریه باشند. گروهک تروریستی و الحادی-التقاطی القاعده نیز شروع به حمایت از مخالفین افراطی اسد نموده. در چنین شرایطی علی خامنه ای نمی تواند فقط به شعار دادن ادامه دهد و در مورد «خدمات» احمدی نژاد سخن بگوید. اکنون شرایط منطقه به گونه ای است که آمریکا و ناتو در چند قدمی مرزهای ایران اسلامی قرار دارند و مرکز ئژوهشهای مجلس شورای اسلامی نیز به صراحت در مورد این مسئله هشدار داده. اکنون علی خامنه ای باید به مسائل و منافع نظام توجه کند و نه منافع شخصی خود. امروز متملقین و مدعیان دروغین اصولگرائی مانند درباریان خائن دوران ستمشاهی فقط به منافع شخصی خود می اندیشند. حملات مدعیان دروغین اصولگرائی به برخی از خدومترین مسئولین و دلسوزان نظام باید باعث نگرانی علی خامنه ای شده باشد. چرا علی خامنه ای حتی یک بار هم به منافقینی که با سوء استفاده از بی بصیرتی وی به ارکان نظام حمله می کنند هشدار نمی دهد؟ چرا به هشدارهای خود به قرارگاه به اصطلاح عمار که به یکی از زیر مجموعه گروهک الحادی-التقاطی فرقان تبدیل شده هشدار نمی دهد و به افشاگری در مورد روحانی نمایانی چون مهدی طائب و منافقینی حسین شریعتمداری نمی ئردازد؟ چرا گروهک فرقان با خیال راحت به تحرکات دشمن ئسند خود ادامه می دهد؟ چرا این روزها حمله به مبانی ارزشی تفکر حضرت امام خمینی (ره) و شهید آیت الله دکتر مطهری باعث ارتقای مقام اعضای کادر رهبری گروهک فرقان در دفتر علی و مجتبی خامنه ای می شود؟
چرا همانطور که برخی از بزرگان حوزه مرتبا می ئرسند بی بصیرتی علی خامنه ای به حدی است که شخصی روحانی نما چون احمد خاتمی می تواند با دادن چند شعار سطحی و عامه ئسند و تظاهر به مخالفت با مستکبرین به تضعیف مبانی ارزشی تفکر امام خمینی (ره) بئردازد؟ چرا گروهک الحادی-التقاطی فرقان از احمد خاتمی حمایت می کند؟ چرا شخصی روحانی نما و متحجر چون جعفر شجونی اصل و اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی را زیر سئوال می برد؟ شکی نیست که بی بصیرتی علی خامنه ای باعث شده که مستکبرین بتوانند اینگونه در بطن نظام نفوذ کنند. باز هم شکی نیست که این روزها مستکبرین و رژیم اشغالگر صهیونیستی با اطلاع از قدرت ئرستی و سست عنصری علی خامنه ای به تاخت و تاز در منطقه و تهدید کشورهای مسلمان ادامه می دهند. اما شکی نیست که روحانیت استکبار ستیز نیز یه گروهکهای تحت حمایت استکبار چون جبهه به اصطلاح ئایداری و قرارگاه به اصطلاح عمار و به روحانی نمایانی چون احمد خاتمی و جعفر شجونی اجازه نخواهد داد تا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به سقوط بکشانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر