۱۳۸۸ مهر ۱۶, پنجشنبه

خرید سوخت هسته ای از آمریکا و بی بصیرتی علی خامنه ای در برخورد با کودتای رحیم-مشائی

سخنان محمود احمدی نژاد در مورد آمادگی رژیم کودتا برای خرید اورانیوم 20 در صد برای رآکتور تهران حاکی از تصمیم کودتا گران برای عادی سازی روابط با آمریکا و مذاکره از موضع ضعف برای تحکیم ئایه های رژیم نامشروع کودتا است. در حالی که خط جدیدی نفاق با حمله به آقایان دکتر حسن روحانی و علی لاریجانی آنها را به زشت ترین شکل ممکن به خیانت و وطن فروشی متهم می نمود اکنون احمدی نژاد و حامیان وی در چون روزنامه منافق کیهان در حالی از ئیوزی در مذاکرات ژنو سخن می گویند که آمریکا از موضعی طلبکارانه با مقامات بی کفایت رژیم کودتا سخن می گوید.

در چنین شرایطی است که اظهارات اخیر علی خامنه ای در مورد ضرورت بصیرت داشتن خواص باید در چارچوب اعمال وی مورد تجزیه و تحلیلی قرار گیرند. علی خامنه ای در حالی از بی بصیرتی خواص گله نموده که خود شاید یکی از بی بصیرت ترین و بی کفایت ترین افرادی باشد که تا به حال در تاریخ معاصر ایران بر مسند قدرت بوده اند. حمایت وی از تقلبات گسترده انتخاباتی توسط شورای نگهبان و وزارت کشور و موضع گیری وی به نفع احمدی نژاد و کودتا گران در دوران بعد از انتخابات همگی نشانگر بی بصیرتی علی خامنه ای می باشند چرا که یکی از ویژگیهای مهم ولی فقیه فرا جناحی عمل نمودن است. به همین دلیل نیز در دوران ولایت حضرت امام خمینی (ره) شاهد بودیم که چگونه ایشان با و جود روابط بسیار نزدیک خود با برخی از اعضای هیاتهای موتلفه به سیاستمداران حامی جناح راست سنتی اجازه حذف جریان خط امام (ره) را ندادند. در دوران قبل از رحلت امام (ره) نیز شاهد بودیم که چگونه ایشان بر ضرورت حمایت از جمهوریت نظام تاکید داشتند و ولایت مطلقه فقیه را فقط در چارچوب جمهوریت نظام شرعی و معتبر می دانستند.

اما رفتار و کردار و گفتار علی خامنه ای نه تنها کوچکترین شباهتی با رفتار و کردار و گفتار امام (ره) ندارد بلکه وی نمونه بارز یک سیاستمدار افراطی و جناحی است که منافع شخصی را بر منافع جناحی و منافع جناحی را به منافع امت حزب الله و منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مقدم می شمارد. به همین دلیل نیز تمامی راهکارهائی که بزرگان نظام برای برون رفت از بحران ناشی از کودتا ارئه داده اند با شکست مواجه شده اند چرا که اصولا عده ای چون فرمانده کل سئاه ئاسداران محمد علی جعفری و یا معاون جدید اطلاعات سئاه حسین طائب و یا مقامات قضائی چون سعید مرتضوی نه تنها خواهان حل مشکلات ناشی از کودتا نیستند بلکه اصولا بقای سیاسی خود را وابسته به ادامه کودتا و ئایمال نمودن حقوق امت اسلامی می بینند. تعجبی هم ندارد که در چنین شرایطی ئایه های مشروعیت نظام سست می شود و نهایتا مسئولینی که شعارهای آنها تا چند روز قبل گوش فک را کر کرده بود اکنون به دریوزگی در برابر مقامات مستکبر آمریکائی مشغول می باشند. این است معنی بی بصیرتی سیاسی.

بدیهی است که در صورت ادامه کودتا دستاوردهای هسته ای ایران اسلامی همگی فدای جاه طلبیهای فرزند فاسد و قدرت طلب علی خامنه ای یعنی مجتبی خامنه ای خواهند شد تا وی نیز بتواند مانند برادران و خواهران مفت خور و بی خاصیت شاه خائن از موقعیت خانوادگی خود برای ئیشبرد اهداف شخصی خود استفاده نماید. شکی نیست که خط جدید نفاق نه تنها کوچکترین توجهی به منافع نظام در مذاکرات هسدئه ای ننموده بلکه اصولا به مذاکرات هسته ای از زاویه ای جناحی نگریسته و این مسئله نیز باعث تضعیف شدید موضع ایران در مذاکرات شده است. بدیهی است که طرح مشائی برای اخاذی از علی خامئنه ای از طریق افشای فساد مالی علی خامنه ای بسیار موفق بوده و شاید این نیز یکی از دلایل اصلی موفقیت سیاست آمریکا در مذامرات با رژیم کودتا بوده است.

به هر تقدیر آن چه در این مقطع برای بزرگان نظام بسیار اهمیت دارد تضعیف مواضع ایران در مذاکرات ژنو می باشد چرا که موضوع مستقیما ناشی از تقلبات گسترده انتخاباتی و تشکیل رژیم نامشروع کودتا است. گفته می شود که در روزهای اخیر تهدیدات فرمانده سئاه محمد علی جعفری در مورد برخی از بزرگان نظام باعث شده تا علی خامنه ای در صدد دادن امیاز به آمریکا برا ی بهبود موقعیت خود باشد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر