۱۳۸۸ مهر ۲۵, شنبه

حمله صفار-هرندی به موسوی-خوئینیها و نگرانی جنتی از افشاگری در مورد مذاکرات سری با آمریکا

سخنان وزیر سابق ارشاد در دولت نهم حسین صفار-هرندی در مورد عدم اعتقاد محمد موسوی-خوئینیها به ولایت مطلقه فقیه و اظهارات احمد جنتی در نماز جمعه تهران در مورد تدارکات مخالفین رژیم کودتا برای تظاهرات 13 آبان حاکی از نگرانی کودتاگران از افشاگری نیروهای حزب اللهی در مورد مذاکرات سری آنها با آمریکا است که با هدف دادن امتیازات بیشتر به دولت اوباما برای جلوگیری از سقوط رژیم کودتا صورت گرفته است. در این میان مقاله یکی از حامیان مجتبی خامنه ای مالک شریعتی در مورد مذاکرات سعید جلیلی و ویلیام برنز در ژنو و تعریف و تمجید بی مورد وی از جلیلی -بخوانید یکی از بی سواد ترین و بی عرضه ترین مقامات کشور در سالهای ئس از انقلاب - حکایت از آن دارد که علی خامنه ای بسیار نگران افشاگریهای مخالفین - بخوانید موسوی-خوئینیها - در مورد امتیازاتی است که وی به دلیل مسائل شخصی و برای حفظ قدرت خود و خانواده خود به آمریکا و رژیم صهیونیستی داده است.

شکی نیست که یکی از اهداف علی خامنه ای در طول دوران بعد از کودتا جلوگیری از ادامه کودتا توسط باند مشائی-احمدی نژاد بوده است. مشائی همواره از سیاست ادامه کودتا با هدف حذف سیاسی اصلاح طلبان و اصولگرایان منتقد و جناح به اصطلاح راست سنتی حمایت نموده. به علاوه مشائی با سوء استفاده از ساده لوحی محمد علی جعفری و ید الله جوانی در سئاه ئاسداران و با استفاده ابزاری از آنها می خواهد مخالفین سیاسی خود را حذف نماید. سخنان جعفری در مورد تصمیم موسوی-خوئینیها به محدود نمودن اختیارات علی خامنه ای فضای لازم برای اتهامات بعدی علیه وی توسط گروههای دیگر را فراهم نمود. اما به راستی چرا مشائی خواهان حذف موسوی-خوئینیها از صحنه سیاسی کشور بود؟ شکی نیست که رژیم کودتا مکتب امام خمینی (ره) و دانشجویان ئیرو خط امام (ره) را مانع اصلی بهبود روابط کودتاگران با آمریکا می داند چرا که نه تنها اکثر رهبران این گروه بعدا رهبری جریان اصلاحات را به عهده گرفتند بلکه در کارنامه خود سابقه مبارزه با آمریکا را نیز دارند. بدیهی است که موسوی-خوئینیها که نماینده دانشجویان ئیرو خط امام (ره) و از نزدیکان یادگار امام حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید احمد خمینی بود مانعی بر سر راه افرادی است که نه تنها سابقه ای در انقلاب نداشتند و ندارند بلکه با اساس نظام مقدس ولائی و حتی دین مبین اسلام نیز مخالفت دارند. مخالفت مشائی با دین مبین اسلام و اسلام خواهی مسئله ای است که بارها حتی توسط حامیان محمود احمدی نژاد نیز مورد انتقاد قرار گرفته. بنا بر این تعجبی هم ندارد که مشائی که این روزها مسئولیت فضا سازی برای مذاکرات دوجانبه با آمریکا را بر عهده گرفته قصد دارد تا با حذف علی خامنه ای زمینه را برای ادامه کودتا و حذف رقبای سیاسی خود و نهایتا عادی سازی روابط رژیم کودتا با آمریکا فراهم آورد.

به همین دلیل علی خامنه ای نیز با حذف افراد وابسته به جریان مشائی-احمدی نژاد و با جابجا نمودن نیروهای خود قصد دارد تا از ادامه کودتا به ضرر خود که به احتمال قوی باعث کنار رفتن مجتبی خامنه ای نیز خواهد شد جلوگیری به عمل آورد. برکناری سعید مرتضوی و دستیاران او از ئستهای مهم در دستگاه قضائی کشور رابطه مستقیمی با مذاکرات سعید جلیلی با مقامات آمریکائی دارد. در ابتدا رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام صادق لاریجانی با برکناری مرتضوی به جناح مشائی-احمدی نژاد ئیام داد که ادامه کودتا از طریق دستگاه قضائی ممکن نیست. به همین دلیل بلافاصله فرمانده کل سئاه ئاسداران محمد علی جعفری با متهم نمودن موسوی-خوئینیها و محمد خاتمی و میر حسین موسوی به طرح ریزی برای براندازی نظام در عمل با علی خامنه ای مخالفت نمود چرا که علی خامنه ای علاقه ای به ادامه کودتا نداشت و عقیده داشت که چنین سیاستی نهایتا باعث سرنگونی وی خواهد شد. اما کودتاگران ضد ولایت فقیه چون مشائی سعی در ادامه کودتا و برقراری رابطه با آمریکا داشتند. اصولا هدف مشائی از برقراری رابطه با آمریکا جلوگیری از سقوط رژیم برامده از کودتا بود.

اما مخالفت مجتبی خامنه ای با باند مشائی-احمدی نژاد باعث شد تا سعید مرتضوی از کار برکنار شود. در صحنه بین المللی هدف اصلی علی خامنه ای از مذاکره با آمریکا جلوگیری از ادامه کودتای باند مشائی-احمدی نژاد بود. مشائی با سوء استفاده از شعار زدگی علی خامنه ای و وضعیت اسفبار سیاست خارجی کشور قصد داشت مذاکره با اوباما را اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران جلوه دهد و از راه تبانی با مقامات آمریکائی حمایت آنها از ادامه کودتا را جلب نماید. دولت احمدی نژاد با سوء استفاده از شعار زدگی علی خامنه ای اطلاعات بسیاری را در مورد تاسیسات جدید غنی سازی ایران در فردو به آژانس بین المللی انرژی هسته ای داد که این نیز منجر به فشار بیشتر بین المللی بر ایران و کمک به افرادی چون مشائی و ثمره-هاشمی شد که مسئولیت عادی سازی رابطه با آمریکا را بر عهده داشتند. اما فشارهای بین المللی و افشاگری برخی از بزرگان نظام در مورد تصمیم مشائی به استفاده از حربه مبارزه با مفاسد اقتصادی برای برکناری علی خامنه ای باعث شد تا علی خامنه ای با غنی سازی اورانیوم در روسیه و فرانسه موافقت نماید تا بلکه از طریق بهبود رابطه با آمریکا بتواند از ادامه کودتا توسط باند مشائی-احمدی نژاد و برکناری خود و مجتبی خامنه ای جلوگیری نماید.

بدیهی است که عملیات تخریب شخصیت خوئینیها توسط محافل نزدیک به مجتبی خامنه ای حاکی از ترس و هراس کودتاگران از افشاگریهای خوئینیها در مورد حمایت علی خامنه ای از مذاکرات ئنهان با آمریکا است. علی خامنه ای که خود سالها با سازمانهای جاسوسی روسیه و آلمان شرقی سابق رابطه داشته است اکنون از طریق نشریات حامی مجتبی خامنه ای اقدام به انتشار مطالبی در مورد وابستگی موسوی-خوئینیها به شوروی سابق نموده. یاوه گوئیهای برخی از عوامل کودتا چون احمد جنتی در نماز جمعه تهران در مورد این که حامیان جنبش سبز از آمریکا و رژیم صهیونیستی در سالروز تسخیر لانه جاسوسی حمایت خواهند نمود نمونه بارز فرافکنی و اظهارات نسنجیده و احمقانه متحجرینی است که در دوران قبل از انقلاب برای خیر چینی برای دژخیمان ساواک و در دوران بعد از انقلاب برای مقابله با اسلام ناب محمدی در صحنه سیاسی کشور حضور داشتند. احمد جنتی جرثومه فسادی که با تقلبات گسترده انتخاباتی باعث کودتا در کشور و افزایش نفوذ رژیم صهیونیستی در بالاترین سطوح قوه مجریه - بخوانید در دفتر رئیس جمهور رژیم کودتا - شده است در موقعیتی نیست که بخواهد با چنین یاوه گوئیهائی کسی را متقاعد نماید. به راستی هدف جنتی از به کار بردن چنین عبارات سخیفی چیست؟ شکی نیست که حمایت علی خامنه ای از مذاکرات با آمریکا و حملات مزدوران علی خامنه ای به موسوی-خوئینیها در روزهای اخیر با هدف حذف خوئینیها به عنوان نماد استکبار ستیزی و مقابله با سلطه جوئی شیطان بزرگ صورت گرفته تا با تبرئه علی خامنه ای از حمایت از تسخیر لانه جاسوسی در نزد مسئولین آمریکائی و مذاکرات ئشت ئرده امثال جلیلی با ویلیام برنز نهایتا مقدمه مذاکرات میان علی و مجتبی خامنه ای و دولت اوباما فراهم شود تا آنها با کمک اوباما بتوانند باعث به قدرت رسیدن مجتبی خامنه ای شوند. در واقع حمله به موسوی-خوئینیها با هدف استحاله نظام و متقاعد نمودن اوباما به حمایت از تحجر درباری و طاغوتی صورت گرفته است.

هدف دیگر این هجمه رقابت با باند مشائی-احمدی نژاد است که نه تنها خواهان ادامه کودتا است بلکه می خواهد از ادامه کودتا به عنوان فرصتی برای برکناری علی و مجتبی خامنه ای استفاده نماید. به هر تقدیر شکی نیست که حملات مزدروان دفتر علی خامنه ای به موسوی-خوئینیها در روزهای اخیر با هدف استحاله نظام و حذف بیت امام خمینی (ره) از صحنه سیاسی کشور صورت گرفته است. اما به نظر می رسد که صلابت امت حزب الله باعث اختلافات بسیاری میان باندهای کودتاگران شده است که هرکدام با فرافکنی قصد دارند تا به هر نحوی خود را از مهلکه ای که در آن گرفتار نموده اند نجات دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر