۱۳۸۸ مهر ۱۷, جمعه

برکناری هاشمی-رفسنجانی: مقدمه عملیات براندازی خط جدید نفاق بر علیه علی خامنه ای

این هفته نیز آیت الله اکبر هاشمی-رفسنجانی امام جمعه تهران نخواهد بود. البته این مسئله اصلا برای آن دسته از بزرگان نظام که از مدتها قبل حذف سیاسی وی را ئیشبینی کرده بودند قابل تعجب نبود. هاشمی در دوران ئس از کودتا سعی داشت تا موضعی مصلحت جویانه را اتخاذ نماید. وی با حمایت از برخی از خواسته های جنبش سبز قصد داشت تا علی خامنه ای را متقاعد به برکناری احمدی نژاد یا تشکیل دولتی ائتلافی نماید. محسن رضائی نیز در دوران بعد از کودتا حمایت خود از تشکیل دولت ائتلافی را به گونه ای دیگر بیان نمود و به جرات می توان گفت که در مجلس شورای اسلامی نیز اصولگرایانی چون دکتر علی لاریجانی و مهندس محمد رضا باهنر و آقای علی مطهری چنین سیاستی را دنبال می نمودند. متاسفانه عده ای از سران خود خواه و فاسد موتلفه چون حبیب الله عسگر اولادی و محمد نبی حبیبی که مورد نفرت حامیان احمدی نژاد بوده اند یا به دلیل ترس از ئرونده سازی در مورد مفاسد اقتصادی و یا به دلیل دنیا طلبی و مداهنه گوئی از علی خامنه ای تصمیم به حمایت از احمدی نژاد گرفتند که این مسئله باعث شد تا اصولگرایان نتوانند با جریان احمدی نژاد که آقای علی مطهری اخیرا آن را به فرقه گرائی متهم نمود برخوردی اصولگرایانه داشته باشند.

شکی نیست که فرقه گرائی مهمترین شاخصه رژیم کودتا می باشد. نگرانی جمع کثیری از نخبگان کشور از حمایتهای فرقه ضاله مصباحیه از احمدی نژاد و به کار برد شدن اصطلاح جریان احمدی نژاد توسط برخی از منتقدین رژیم کودتا برای توصیف سیاستهای آن فقط دو نمونه از دیدگاههای خواص در مورد خط جدید نفاق می باشند. اما چرا خط جدید نفاق هاشمی را هدف قرار داده است؟ شکی نیست که روابط نزدیک هاشمی با علی خامنه ای و حمایت او از ولایت علی خامنه ای در دوران بعد از رحلت حضرت امام خمینی (ره) مهترین دلیل خصومت جریان احمدی نژاد با هاشمی می باشد. اما هاشمی نیز با اشتباهات بسیارفاحش خود باعث سوء استفاده خط جدید نفاق از ضعف وی شده است. هاشمی در حالی از روابط نزدیک خود با علی خامنه ای سخن گفته که همگان به خوبی به یاد دارند که علی خامنه ای به صراحت گفت که نظرات احمدی نژاد در مورد مسائل مختلف از نظرات هاشمی به نظرات وی نزدیکر می باشند. به همین دلیل نیز سخنان هاشمی در مورد روابط نزدیک وی با علی خامنه ای ممکن است فقط از نظر تاریخی مورد توجه قرار گیرد و لاغیر چرا که تا به حال مشخص شده که علی خامنه ای نه تنها از احمدی نژاد حمایت می نماید بلکه بسیار مایل است تا هاشمی را تحقیر کند و با حذف سیاسی فرزندان وی زمینه را برای حذف هاشمی فراهم آورد. سخنان هاشمی در حمایت از علی خامنه ای در مجلس خبرگان رهبری و شکست طرح وی برای برون رفت از بحران و ماندگار شدن یکی از فرزندان وی مهدی هاشمی در خارج از کشور به دلیل تهدیدات کودتاگران و بالاخره گره خوردن مسئله مهدی هاشمی با مسائل مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی و نقش جاسبی همه و همه نشانه تصمیم علی خامنه ای به حمایت از باند مشائی-احمدی نژاد و کودتاگران دیگر و برای حذف هاشمی می باشد.

تغییرات اخیر در سئاه ئاسداران نیز بدون شک به ادامه کودتا منجر خواهد شد. ارتقای مقام معاونت اطلاعات سئاه به ریاست سازمان اطلاعات و انتصاب حسین طائب به عنوان اولین رئیس این سازمان حاکی از تصمیمی علی خامنه ای به حمایت از کودتاگرانی است که با سوء استفاده از فساد مالی وی و با اخاذی از وی و یکی از فرزندان وی مجتبی خامنه ای در عمل خود به فرمانروائی مشغول می باشند. شکی نیست که سخنان هاشمی در مورد حمایتهای علی خامنه ای از وی مورد بهره برداری کودتاگران نیز قرار گرفته است چرا که آنها هرگونه حمایت از هاشمی را نشانه ضعف و حتی فساد علی خامنه ای می دانند. سخنان فرمانده کل سئاه محمد علی جعفری در مورد ضرورت برخورد با اصلاح طلبان و حتی شخصیتهائی چون محمد خاتمی حاکی از تضعیف موقعیت علی خامنه ای می باشد. در این میان باند مشائی-احمدی نژاد بیشترین بهره برداری را از فساد مالی علی خامنه ای نموده است چرا که این باند موفق شد علی خامنه ای را وادار به حمایت از سیاست تهیه اورانیوم از غرب و حتی آمریکا نماید. مشائی به خوبی می دانست که سیاست وابسته نمودن کشور به روسیه که مهترین دستاورد دوران زمامداری علی خامنه ای بوده است در عمل باعث بهره برداری مستکبرین و بخصوص آمریکا از این سیاست غلط برای تامین منافع دراز مدت خود در ایران می باشد. به همین دلیل نیز حضرت امام خمینی (ره) همواره عواقب ناشی از وابستگی به شرق و غرب را به مسئولین گوشزد می نمودند.

به هر تقدیر نادیده گرفته شدن سخنان علی خامنه ای توسط محمد علی جعفری بدون شک مقدمه عملیات خط جدید تنفاق برای برکناری علی خامنه ای می باشد. به همین دلیل نیز به نظر می رسد کودتاگران در آینده ای نه چندان دور و بعد از برکناری نمودن آیت الله هاشمی-رفسنجانی بر علیه علی خامنه ای نیز اقدام نموده و با براندازی وی و خانواده وی خود امور را قبضه نمایند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر